יום רביעי, 15 במרץ 2017

קומה מינוס חמש


קומה מינוס חמש



מאת: מנחם משגב

עריכה: דורית זילבמן

הוצאת אלרום
* * * * * *   

205 עמודים, 88 ₪


בקומה מינוס חמש, במכון מחקר ישראלי על הכרמל, עוסקים מדענים בשרות צה"ל במחקרים מסווגים. פיסיקאית צעירה נחשפת לחומר בלתי ידוע וגופה עובר תהליכי שינוי מהירים. היא חווה בזמן קצר מאוד מחזורי חיים בני עשרות שנים.
האם נמצאה הנוסחה למעיין הנעורים? האם חיי הנצח קורצים כבר מעבר לאופק או שהסכנה האורבת לאלה המעזים לחפש ניצוץ שמימי היא שקיעה וחידלון מהירים.
הגילויים הדרמטיים זולגים לסוכנויות ביון זרות, ומזעזעים את אושיות השלטון. אפילו הכס הקדוש ברומא נחרד ומנסה להפעיל את השפעתו כדי למנוע התערבות במעשה האלוהי.
חיפושי אמת תיאולוגיים בצד חיטוט שערורייתי בטבע האדם. תעצומות נפש רומנטיות בצד הפקרות מינית צינית. כל אלה בצד תחקיר מדעי מעמיק הם החומרים המרכיבים את העלילה, הכתובה כרומן מדע – עתידני.

זהו ספרו השישי של מנחם משגב. מנחם, יליד יפו, גמלאי של התעשייה האווירית, בה נחשף לחומרים המתוארים בעלילה. עם פרישתו לגמלאות מוקדמת, התמסר לכתיבה ומאז אינו מרפה ממנה.
חלק מספריו תורגם ומופץ בעולם. גם ספר זה מתורגם בימים אלה לאנגלית ומועמד לשמש כמקור להפקת סדרת טלוויזיה. 

 
על הסופר

מנחם משגב עבד שנים רבות בחטיבת ההנדסה בתעשייה האווירית, והיה שותף פעיל בתכנון המטוסים שפותחו בה.
ב-1987 נבחר , כ'שליח קהילתי', מתוך אלפי מועמדים, לחמש מדינות במערב התיכון בארה"ב, במסגרת פרויקט מיוחד של הסוכנות וההסתדרות הציונית העולמית. במסגרת פרויקט זה הוצבו שליחים ברחבי העולם במקומות בהם לא היה שום מוסד ישראלי ייצוגי. התקופה הייתה תקופת האינתיפאדה הראשונה. תפקידו כלל הסברה סביב השעון באוניברסיטאות, ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות, מול דוברי הפת"ח. כמו כן פעל רבות לעידוד התיירות לישראל, שהלכה והתדלדלה, באותה תקופה.
לאחר השליחות בת השנתיים, חזר לעבוד בתעשייה האווירית בתחום מכירות, שיווק וניהול חוזים בינלאומיים.

את שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר, בטייסת תובלה ואח"כ הועבר לביה"ס הטכני של חיל האוויר בחיפה, לתפקידי הדרכה ופיקוד על קורסים במקצועות התעופה. במילואים שירת ביחידה מיוחדת-יחידת הנחתה קדמית, איתה עבר מספר מלחמות.
בגיל 45 לאחר שסיים את שירות המילואים, עבר קורס קציני משטרה, ושירת בהתנדבות במשך 6 שנים, ביחידת הסיור של מרחב הירקון .
הוא פרש פרישה מוקדמת מהתעשייה האווירית, והתמסר לכתיבה. ספרו הראשון "הקללה של הינדה" – דרמה שהחלה לפני כמאה שנה, המעלה על הכתב פרשייה משפחתית הקשורה לאביו. הספר תורגם גם לאנגלית והופיע ברשימת רבי-המכר של ספרות יהודית באמזון. לאחר מכן, פרסם ספר שירים בשם "שירים שרציתי לומר", ספר ילדים "מחברת הסיפורים של סבא", שנכתב בהשראת ספרים שכתב לכל אחד מששת נכדיו, על שנת חייו הראשונה, ושני רומנים למבוגרים: "קושר המעיים", (במרכזו ילדים יהודיים שהוסתרו במנזרים מפני הנאצים וגויסו והוכשרו ע"י המודיעין הסובייטי למשימות ריגול בישראל ו"פלפל חריף בשני גרוש", (תעלומה וסוד משפחתי ישן מתגלים תחת מטח הטילים של מלחמת המפרץ). 

מנחם משגב, יליד יפו, 1950. בן לניצולי שואה, פליטי קפריסין. בעל תעודה של הנדסאי מכונות וחומרים, תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בתקשורת מקצועית. במהלך התקופה בה התגורר ברמת אביב ג', (32 שנים), יזם את הקמת מקהלה בניצוחו של גרציאני. הוא ואשתו שרו במקהלה עד שיצאו לשליחות בארה"ב. כשחזרו לארץ הצטרפו למקהלת "רגבים" בניצוחו של זאב אולמן, ויצאו איתה להופעות בכל רחבי אירופה.
מזה 30 שנה משחק בתיאטרוני חובבים. שיחק על במות "צוותא", "סוזן דלל", "ביכורי העתים" ועוד. בימים אלה פנו אליו בנוגע להקמת תיאטרון אידי.
כיום מתגורר עם אשתו בהוד השרון, אב לשתי בנות וסבא לשישה נכדים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה