יום שני, 20 במרץ 2017

ספר ילדים חדש: תמרי הולכת אל הגן

ספר ילדים חדש:
תמרי הולכת אל הגן מאת רוחה אברמן



תָּמָרִי יוֹצֵאת בָּרֶגֶל אֶל הַגַּן, וּבְיָדֶיהָ קֻפְסַת אוֹצָרוֹת. בְּדַרְכָּהּ הִיא אוֹסֶפֶת מִסְפַּר פְּרִיטִים שֶׁמְּשַׂמְּחִים אֶת לִבָּהּ. אֶת הַפְּרִיטִים הַלָּלוּ הִיא מְבִיאָה אֶל יַלְדֵי הַגַּן, הַמַּמְתִּינִים לָהּ. מָהֵם הָאוֹצָרוֹת שֶׁמָּצְאָה תָּמָרִי?

הספר "תמרי הולכת אל הגן" מאת רוחה אברמן בהוצאת "טפר" מעלה את סיפורה של תמרי, ילדה סקרנית מאוד שאוהבת את מה שסביבה. בהיותה כבת שנתיים כל הליכה אל הגן לוותה בעצירות רבות. היא נהגה ללכת ברגל בשבילי הקיבוץ עד שהגיעה אל הגן. לעיתים הטיול הזה של בוקר הפך למסע בשבילה כאשר על כל צעד ושעל היא נתקלה במשהו מרגש כל כך - עלה שנשר, נמלים ממהרות לדרכן, כלבלב שמלווה אותה בנביחות או החתול השכונתי שגאה כל כך לצעוד לצידה. תמר מתעכבת, בוחנת, מרימה חפצים ואת אלה שיכולה מכניסה אל תוך תיבת האוצרות שנמצאת בתיקה כדי שהילדים האחרים ייהנו כמוה מאוצרותיה. כך היא לומדת על העולם המקיף אותה, על הטבע ועל בעלי החיים השונים.

תמר מגיעה אל הגן ומצטרפת אל שאר הילדים. לגננת ולילדים היא מבהירה  שכל  האוצרות נאספו בטווח הקצר מהבית אל הגן.

דרך עיני הילדים הקטנים אנו חווים חוויות חדשות. בעיניה של תמר הכול כל כך יפה, חדש ומסקרן ואנו הבוגרים יכולים ללמוד בעזרתה דרך הסתכלות אחרת על הדברים היומיומיים שאנו פוסחים עליהם לרוב במרוץ החיים.

הספר עוסק במצבים שכל הורה נתקל בהם כשהוא יוצא אל הגן בבוקר. הילד מעדיף להתעכב  על כל מראה שנגלה אליו ודרך התהיות שלו הוא לומד את העולם סביבו.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של עמרי כהן שהפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו.

"תמרי הולכת אל הגן" הוא ספרה השני של רוחה אברמן. ספרה הראשון "מעיני מדברת עברית"  עוסק בלשון, במטאפורות ובביטויי הלשון באופן שבו ילדים לומדים לדבר ומבינים את השפה. בספר ביטויי לשון ומטאפורות - מעניין לראות כיצד הם מבינים את השפה. מושגים וביטויים שלנו המבוגרים מובנים מאליהם נשמעים באוזני הילדים בצורה שונה. הם קולטים את המושג כפי שהוא באופן מילולי, ולכן בהתחלה מוזרה להם השפה.

רוחה (רחל) אברמן (63), נשואה לזמי, אם ל-3 וסבתא ל-6 נכדים, ילידת רעננה וכיום תושבת תל מונד. למדה מקרא ולשון באוניברסיטת באר שבע. לאחרונה פרשה מהוראה לגמלאות. היא לימדה בחטיבת ביניים ולאחר מכן בתיכון "מור מטרווסט" ברעננה. "אני אוהבת מאוד את המילה הכתובה והמילים בכלל ומייחסת להן משמעות. אני אוהבת מאוד ספרות ובביתי התקיימו ערבי קריאה לאורך שלוש שנים בהם עסקנו בספרות עברית ובספרות עולם.

"הספר 'תמרי הולכת אל הגן' הוא השני מבין הספרים שכתבתי על נכדיי. הראשון  'מעייני מדברת עברית' נכתב בעקבות התהליך שחוותה מעייני כשלמדה את השפה כשאנו המבוגרים חווים אתה את השפה ויופייה. הרעיון לכתוב את הספר עלה לאחר שאימה של תמרי סיפרה לי על חווית ההליכה אל הגן, על הרגעים של שתיהן בבוקר כשתמר מגלה דברים רבים ומתלהבת מהם בהתלהבות שמדביקה את הוריה. עם תמרי אנחנו פוסעים לעבר הגן וחווים שוב את הדרך המעשירה הזאת.  בעיניי  זהו סיפורם של הילדים כולם".

רוחה אברמן: "כבר מילדות אהבתי סיפורים וספרים. בשנים האחרונות אני כותבת סיפורים קצרים כתוצאה ממחשבות שצפו בעת נסיעה במכונית, מהרהורים שלי, זיכרונות שהודחקו וכדומה. הייתי רוצה לכתוב ספר למבוגרים, אבל הדברים אינם מגובשים עדיין ואני לא יכולה לציין על מה הוא יהיה. אני מתחילה לכתוב ואז מניחה לזמן מה כך מצטברים אצלי קטעים קצרים. בדרך עוד שלושה ספרים: שניים על נכדיי בועזי ואלוני ואחד על הבלגן במכונית של סבתא".

"תמרי הולכת אל הגן" מאת רוחה אברמן, איורים: עמרי כהן, טפר הוצאה לאור, עמודים לא ממוספרים. כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 59 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: http://www.teper-p.co.il/




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה