יום שלישי, 29 ביולי 2014

אין אנשים טיפשים

אין אנשים טיפשים



מדוע ג'ורג' הוא נהג אוטובוס וג'ים יהיה או לא יהיה סנטור

מאת: הלל לרמן

הוצאת גוונים
******

(111 עמ', 58 ₪)


טד וג'ימי סיימו זה עתה את שנת הלימודים האחרונה בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון, וושינגטון.
בדרכם החוצה מהחדר אותו חלקו בשנה האחרונה, התגלע ביניהם ויכוח שעומד לשנות באופן דרמתי את תכניותיהם לשבועות הקרובים.
ג'ימי טען באזני טד כי בתוך מספר שנים הוא יהיה סנטור בסנאט של ארה"ב. אבא שלו, עורך דין ידוע ורב השפעה בבוסטון, כבר תכנן את המסלול שיביא אותו למטרה זו. תגובתו של טד היתה מהירה. אין שום סיכוי שתהיה סנטור, שום סיכוי. מהסיבה פשוטה, אתה לא טיפוס של סנטור!
השאלה האם יש דבר כזה "טיפוס של סנטור", הופנתה על ידי הצעירים לפרופ' קרטר, שנקרה בדרכם. "מה אתם עושים מחר בבוקר?" התפרץ קרטר אל מול פני הצעירים הנדהמים. כשנרגע, הציע להם קרטר להתלוות אליו לסיור בן שבועיים למספר מקומות בעולם. "כשנחזור", הבטיח, "תבינו מדוע ג'ורג' הוא נהג אוטובוס הנוסע בכל בוקר מוושינגטון לבולטימור ובחזרה, ומדוע אדוארד הוא שגריר ארה"ב בהולנד, ואז גם תדעו את התשובה לשאלה הקטנה שלכם האם ג'ים יהיה סנטור או לא".
הספר עוסק באמיתות שנמנעו לדבר בהם מטעמים מובנים. כגון: "אין שום הבדל בין פרופסור באוניברסיטה לבין עובד הניקיון בקמפוס, לכל אחד יש את המקצוע שלו, זה הכול".

דרך סיפור עלילתי מרתק, שסופו מפתיע, מפרק המחבר לאט לאט ובצורה משכנעת את המנגנון העלום המניע את האדם להגיע למקום שבו הוא נמצא - המנגנון המכוון אותו לבחור דרך מסויימת ולא אחרת.

הלל לרמן עוסק בניהול חברות ומיזמים בתחום החדשנות הטכנולוגית. במשך שנים רבות השתלם בתחומי הפילוסופיה היהודית והכללית בדגש על דטרמיניזם ובחירה.
זהו ספרו הראשון.
לרמן, יליד הארץ 1950. נולד ומתגורר בפתח תקווה. במשך 13 שנים (בין 1971-1984) התגורר בבאר שבע, בה למד ועבד ביישום ידע וטכנולוגיות שפותחו באוניברסיטת בן-גוריון.

נשוי + 4 ילדים.

התרשמותי: בימים מתוחים אלו, בין החדשות אפשר ורצוי להתרגע, הקריאה משכיחה מעט את העצב והדאגה. הספר "אין אנשים טיפשים" הוא מסוג הספרים שסוחף את הקורא למקום אחר, מרתק שנעים לשקוע בו. קריאה מהנה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה