יום רביעי, 27 במרץ 2013

שם של התחלה


ספר חדש
שם של התחלה

מאת אופיר עוז

פרדס הוצאה לאור

***

(215 עמודים,  מחיר: 70 ₪)


 "ביום השלישי למלחמה נחת בבאר- שבע הטיל הראשון. אנשים הצטיידו במרחבים מוגנים, במבזקי השעה, בדריכות חדשה. רק אני הרגשתי זרה לכל ההתרחשות הזאת. ידעתי שאין שום סיכוי שייפול עלי טיל; שזה בערך כמו הסיכוי לזכות בלוטו, אבל כמו כל המכורים, לא הפסקתי לקוות." 


"שם של התחלה" הוא רומן בסיפורים. שלושה עשר סיפורים קצרים, לכאורה נפרדים זה מזה, עוקבים אחר דמותה האמיצה והפגיעה של סילביה לאורך שלושה עשורים, חמש מדינות ושתי אהבות שכובשות אותה בזו אחר זו.



"שם של התחלה" היא יצירה רגישה, מכאיבה ומנחמת, ולפרקים הופכת קרביים. הסיפור הפותח את הרומן זכה בתחרות הסיפור הקצר של עכבר העיר וסטימצקי, ופורסם בגיליון הראשון של כתב העת "גרילה תרבות".



"קובץ הסיפורים   "שם של התחלה  " הולך ומתלכד לרומן פיקרסקי המשליך דמויותיו למבוכים ללא מוצא שמתוכם הן מצליחות להימלט, על אף הכל, באומץ מעורר השתאות."


ד"ר סיגל נאור פרלמן, מבקרת ספרות 


"הספר כתוב בשפה קצבית, פשוטה ונוקבת. סילביה מקסימה, נוגעת ללב, דמות בלתי שגרתית, מיוחדת במינה."


מיכל חרותי, עורכת ספרות מקור ("מודן") 


אופיר כותב את הבלוג "לשבור את המגירה" בו הוא מסייע לכותבים להוציא יצירתם לאור, משלב הכתיבה, העריכה, ועד המשלוח להוצאת הספרים, החתימה על החוזה והשיווק.

הבלוג מהווה מקום מפגש שוקק של יוצרים וכותבים (יותר מ-11,000 גולשים שונים ביקרו בו במהלך השנתיים האחרונות.), וזוכה למאות תגובות אוהדות ומכתבי תודה. במהלך השנה ניהל אופיר תכתובת מול שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, וקידם הצעה להבטחת תמלוגים מינימליים לסופר עבור מכירת עותק מספרו – החוליה החסרה בחוק הסופרים המתגבש.


אופיר מפרסם מאמרים וסיפורים קצרים בכתב העת "גרילה תרבות" ובאתרים "כלכליסט", חורים ברשת, ויקום תרבות.


ספרו הראשון "אני הורגת אותך" זכה להתעניינות גבוהה והיה לרב המכר הגדול ביותר של חברת "סלפר" ששיווקה בשנת 2010 ספרים בסלולרי.


בשנת 1983 בהיותו בן 6, כתב את הספר הראשון שלו באותיות דפוס על מחברת 40 דף, אבל זה כבר סיפור אחר...









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה