יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

המדריך השלם לבריאות מן הטבע


המדריך השלם לבריאות מן הטבע
ויטמינים, מינרלים, פרחי באך, ארומתרפיה וצמחי מרפא


בהשתתפות המומחים:

ד"ר אלי טופר, פרנצ'סקה ווטסון, שרה לבנה, דן וולף

הוצאת אסטרולוג

* * * * * *

352 עמודים,  118 ₪

הטבע מעניק, לאדם החפץ לשפר את איכות חייו, הזדמנות נדירה – יכולת לשמור על גוף בריא ונפש בריאה בעזרת מרכיבים מן הטבע. כולנו מודעים לחשיבות התזונה הכוללת ויטמינים ומינרלים במגוון רחב ובכמות המתאימה לגופנו, ומרביתנו מודעים לאפשרויות הרבות המאפשרות שיפור בריאותי – של הגוף והנפש – על ידי צמחי מרפא, תמציות פרחי באך ושמני הארומתרפיה.
ספר זה, "בריאות מן הטבע", מעניק לכל קורא כלים להכרת תרומת המרכיבים הטבעיים לבריאותו, כלים אותם יוכל לנצל כיאות לבדו או לאחר ייעוץ ראשוני. מרכיבים טבעיים מאפשרים לנו הן לשמור על בריאות תקינה והן להחלים ולהבריא מתחלואי בריאות מהם אנו סובלים.
לספר מצורף נספח "עצות טובות לדיאטה נכונה" מתוך ספרה של שרה לבנה "דיאטה".
בנוסף, משולבים בספר גם עצות מהמסורת היהודית, מתוך כתביו של הרמב"ם– רופא דגול, רב ומקובל, שרבים מכתביו עוסקים ברפואות טבעיות וברפואה הוליסטית.

הספר כולל את הנושאים הבאים:
הויטמינים: רשימת הויטמינים והסבר על כל אחד מהם, איך הם פועלים, מהיכן הם באים, מהו חילוף החומרים, מעט היסטוריה ועוד.
המינרלים: רשימת המינרלים והסבר על כל אחד מהם, הצרכים היומיים לילדים ולמבוגרים, הדגשת העודפים העלולים לגרום לנזק (רעילות), מה הם המקורות הטבעיים (בתזונה) וכתוספי מזון, הקשרים בין מינרלים לויטמינים, מעט היסטוריה ועוד.
הטיפולים לפי הגישה התזונתית: "טיפולים" ותוספות של ויטמינים ומינרלים לבעיות נפוצות

לוח קשרי איברים/רקמות

צמחי מרפא: מבוא, הכרת צמחי המרפא העיקריים וסגולותיהם.
ארומתרפיה: מה הם שמנים אתריים, קנייתם, אחסונם, טיפול וערבוב שמנים אתריים, שמנים צמחיים, קרמים, עיסוי, אמבט, אמבט לכפות הרגליים, אידוי, שאיפה, קומפרסים, יישום למריחה, מטהרי אוויר, רשימת השמנים האתריים ותיאורם, דוגמאות למתכונים שימושיים של תערובות שמני עיסוי, ההשפעות הכלליות של שמנים אתריים, אינדקס של הפרעות ופירוט ואופן השימוש בשמנים האתריים לטיפול בהם.
תמציות פרחי באך: הקדמה, רשימת תמציות פרחי באך לפי סדרם, אופן השימוש בהם, טיפול בחיות מחמד בעזרת תמציות פרחי באך ועוד.
בכתיבת הספר השתתפו מומחים שונים, וכל אחד מהם תרם את תרומתו בתחומו:
ד"ר אלי טופר, דוקטור לנטורופתיה (ריפוי טבעי והומאופתיה), קיבל את תוארו באוניברסיטת דונסבאך, קליפורניה. צבר עשרות שנות ניסיון הן בריפוי לקוחות והן כמזכיר ארגון המרפאים הטבעיים בישראל.
כתב את הפרקים בנושא הויטמינים והמינרלים

פרנצ'סקה ווטסון היא המטפלת המובילה באנגליה בשמנים אתריים מזה 30 שנה, ומעבירה את תובנותיה וניסיונה למאות תלמידים באקדמיה מקצועית אותה פתחה. פרסמה מספר ספרים מובילים בתורת הארומתרפיה.
כתבה את הפרק בנושא ארומתרפיה

שרה לבנה הינה מטפלת הוליסטית, שהכניסה לישראל את השימוש בתמציות פרחי באך וטיפלה באמצעותם באלפי מטופלים. בשנים האחרונות פרסמה מספר ספרים רבי מכר בנושאי הרפואה ההוליסטית.
כתבה את הפרק תמציות פרחי באך.

דן וולף הוא נטורופת, רוקח ובעל תואר בכימיה, העוסק בעיקר בייעוץ למעבדות המייצרות רפואות טבעיות המבוססות על צמחי מרפא. נולד בדרום אפריקה ולמד באנגליה. עוסק בהכנת לקסיקון מקיף של הצומח בדרום אפריקה.
כתב את הפרק בנושא צמחי מרפא.


תגובה 1:

  1. ספר פשוט מעולה!
    אני ממליץ בחום על שיטת הטיפול בתמציות פרחי באך וגם על פרחי מרפא

    תודה

    השבמחק