יום שני, 26 בדצמבר 2011

נוּש-נוּש - הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט


נוש נוש

הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט

מאת: אושי גרוס
איור: נעמה להב
הוצאת ספריית בית אל

******
78 עמודים,  מחיר: 59 ש"ח



קוראים לה נעם, אבל אבא שלה קורא לה נוש נוש. היא אוהבת חתולים, את רוני (אחותה הגדולה), את הגננת והסייעות, ובכלל את כולם. כולם גם אוהבים את נוש נוש, אבל לפעמים החיים שלה מסתבכים כמו התלתלים בבוקר, רגע לפני שהיא מסתרקת.

נוש נוש עולה לכיתה א', והחיים שלה מלאים בהרפתקאות משעשעות.

אבא שלה – הבדרן, השחקן והסופר אושי גרוס החליט  לתעד אותן בספר, כדי שגם אתם תקראו, תתרגשו והכי חשוב – תחייכו.

בסוף כל פרק מוגש מילון המסייע בהבנת מילים מסובכות.

גרוס מגיש את הסיפורים בשפה מדוברת וקולחת כך שכל ילד (וגם מבוגר) יוכל להתחבר בקלות לעלילה המשעשעת ולהזדהות עם הסיפורים, המתבססים ברובם, על מקרים שהיו באמת.

אושי גרוס – שחקן, בדרן, זמר וסופר. שולט בכ-180 חיקויים ורץ עם הצגה בשם "אין דבר כזה ילד רע". הוציא עד כה שלושה ספרים רבי המכר "אין דבר כזה ילד רע", "אני לא ילד רע!" ו"סיפור מעודד", העוסקים בקשייהם של ילדים לקויי למידה ונכתבו בהשראת סיפור חייו.
גרוס הוא לקוי למידה עם הפרעות קשב וריכוז. בילדותו – תקופה בה לא הכירו עדיין בבעייה – יצרו הפרעות אלה בעיות התנהגות.  הסביבה ראתה בו ילד רע והוא סבל מניכור חברתי. קרש ההצלה שלו היה החום והתמיכה שקיבל מהוריו, חוש ההומור שלו וקולו היפה.
לאחר שהופיע בלהקת הייצוג של בני עקיבא צוות הווי, התקבל ללהקת הרבנות הצבאית כסולן ומשם החל את דרכו בעולם כאדם שנועד לשמח, כזמר, בדרן וסופר.
גרוס נשוי לפלגית והוא אב לשלושה. נוש נוש היא בתו השניה. רוני ונוש נוש (נעם) בילו את שנותיהן הראשונות עם הוריהן ועוד חמישה עשר ילדי אומנה. חוויותיהן בתחום זה משולבות גם הן בספר שלפנינו.

דעתי על הספר: הספר כמוצר, הוא מוצר יפה ואיכותי; הכריכה קשה, הדפים בנייר עבה והכיתוב גדול ומנוקד, והאיורים של נעמה להב, יפים ומלווים את התוכן.  הטקסט כמו מדבר אל הקורא, והספר על תוכנו מתאים, הן להיות מסופר לילדים שעדיין לא קוראים באופן עצמאי והן כראשית קריאה לילדים שהחלו לקרוא. הטקסט מתובל במלים מדוברות השגורות בפיה של נוש-נוש, אך דאגה, בסוף כל פרק יש מילון המתרגם לילדים את המלים, לדוגמא; זיפים פירוש המילה שערות, או הֶעֶוְתָה פירוש המילה עִקְּמָה, וכיוב'. ספר מומלץ מאד !!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה