יום ראשון, 1 באפריל 2018

"שותפים אמיתיים של אלוהים"




ספר חדש:

"שותפים אמיתיים של אלוהים" מאת אמיר בר יוחאי





"שותפים אמיתיים של אלוהים" מאת אמיר בר יוחאי בהוצאת "ספרי ניב"  הוא ספר שכתוב בצורה קלילה וברורה ומעביר מסר של שמירה על כדור הארץ והסביבה כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן. המחבר מציע דרך מעשית לכולנו לחיות ולפעול יחד כדי לשמר את הפלנטה שאנחנו חולקים.

איש אחד, שכבר מת היה שותף של אלוהים. לא שותף אמיתי, סתם שותף, כמו כולנו – יכול להשמיד כל חי אשר על פני האדמה או בשפתו של אלוהים: "ויאמר ה' אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה מאדם ועד בהמה עד רמש ועד עוף השמים כי נחמתי כי עשיתם" (בראשית, ו', ז'). את זה גם אנחנו יכולים, לכן אנחנו שותפים, אבל שותפים רגילים. לא בחרנו בזה, אלא נולדנו בתקופה שבה יש לאדם האמצעים לכך. שותפים שבוחרים בחיים, לא רק של עצמם, אלא של כולם ולא רק עכשיו, אלא לתמיד הם שותפים אמיתיים. האיש שכבר מת לא היה שותף אמיתי, אבל היה מוכשר מאוד: קצין צנחנים מצטיין, סטודנט מבריק, איש עסקים מצליח, נשוי באושר. כל אלה לא עזרו לו כאשר ראה את העוול שההצלחה שלו גרמה לילד קטן בקצה השני של העולם. מצפונו לא אפשר לו להמשיך להיות סתם שותף והוא הפך לשותף אמיתי. המחיר ששילם היה גבוה: עסקיו קרסו, נישואיו התמוטטו וחייו הסתיימו. לפני שמת הספיק לגבש דרך שאינה כרוכה באובדן ומאפשרת למי שחפץ בכך להפוך מסתם שותף של אלוהים לשותף אמיתי. גיבורי הספר לומדים את הדרך ומנסים להיות שותפים אמיתיים.

אמיר בר יוחאי (66), נשוי, אב ל-2 וסב לארבע נכדות, תושב נתניה, משמש כפסיכולוג שמתמחה בסיוע לקבוצות ולארגונים לחיות ולפעול יחד כדי לשמר את המסגרת אותה הם חולקים. הספר "שותפים אמיתיים של אלוהים" הוא ספרו הראשון.

אמיר בר יוחאי מספר על עבודתו: "כל ארגון מסמן לעצמו מטרות עסקיות או חברתיות ומגייס אנשים למימושן. האנשים בארגון מקיימים קשרי עבודה בינם לבינם ובינם לבין אנשים מחוץ לארגון. תפקידי כפסיכולוג בארגון הוא להקל על האנשים בארגון לממש את היכולות האישיות שלהם ואת היכולות המשותפות בשיתוף פעולה נינוח ככל הניתן עם כמה שפחות חיכוך ומתח. הצלחה במשימה זאת מובילה לכך שכל הפרטים בארגון מממשים את היכולות האישיות שלהם באופן מיטבי והארגון בכללותו פועל ביעילות להשגת מטרותיו".

אמיר בר יוחאי מספר כי בין המסרים שהוא רוצה להעביר באמצעות הקריאה: "בשעה שהאופן בו אנו מתנהלים בעולם משפיע על האפשרות או אי האפשרות של החיים לשרוד יש דרך נכונה לניהול חיינו ודרך שאינה נכונה. הדרך הנכונה היא הדרך שמגדילה את הסיכוי להמשך החיים. דרך זאת ניתנת לניסוח ולמימוש בחיי היום יום כשהאחריות ללכת בה היא אישית וניתנת לבחירה של כל איש ואישה".

על משמעות שם הספר מספר אמיר בר יוחאי: "נתחיל במה שאין בו: אין לו משמעות דתית, לפחות לא במובן המקובל. השימוש במילה אלוהים מייצג את אותו כוח מניע של הטבע שיצר את החיים ונתן להם את האפשרות להמשיך ולהתקיים. אנחנו מתוקף הצלחתנו והכוחות העומדים לרשותנו מאפשרים את השמדת החיים כולם. אנו הפכנו לשותפים של אותו כוח טבע, שותפים "סתם" אם לא נקפיד שלא להשתמש בכוחות העומדים לרשותנו להשמדת החיים או שותפים אמיתיים אם נחליט לעשות את הנדרש כדי להימנע מהשמדה".

אמיר בר יוחאי מקיים סדנאות שקשורות למסרים המועברים בספר. "הסדנה נמשכת יום שלם בהנחיית שני מנחים  על פי המודל שפיתחו אשתו של האיש המת והיועץ (פרקים ה עד ח בספר). הסדנה נפתחת במילים אלה :"החל מאמצע המאה ה 18 בני האדם מסכנים את הקיום של עצמם ושל שאר היצורים החיים בשלושה אופנים: פגיעה ישירה בסביבה בזיהום ובניצול יתר של משאבי כדור הארץ, פגיעה פוטנציאלית בשל שנאה אנושית שאוחזת בידה כלי נשק להשמדה המונית ופגיעה בגיוון שבטבע ובתרבות. משימת הקבוצה היא לחקור את שלושת הסכנות האלה ולגבש דרכי התמודדות שאינן תלויות בהנהגה קיימת. במהלך הסדנה יחוו המשתתפים את הקושי שבהתמודדות אישית מול מציאות כאוטית ללא תמיכה של מקור סמכות. יבחנו את עמדתם ביחס לשלושת הסכנות: הפגיעה בסביבה, השנאה והפגיעה בגיוון ויגבשו לעצמם דרכים מעשיות להתמודדות יום יומית עם סכנות אלה".

"שותפים אמיתיים של אלוהים " מאת אמיר בר יוחאי.  הוצאת ספרי ניב, 134 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים או דרך אתר המחבר: http://real-partners.co/

                                                                                                                                 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה