יום רביעי, 3 במאי 2017

לגדל ילד חברותי



האם הילד שלי מקובל? האם ילדים אחרים אוהבים לשחק איתו? כיצד פותר הילד שלי את המריבות שלו עם ילדים אחרים בגן? האם הוא דומיננטי או נאלץ לוותר כל הזמן לילדים אחרים?



לגדל ילד חברותי

להורים לילדים מלידה ועד גיל שמונה
מאת: ד"ר עדה בקר
הוצאת מדיה 10

414 עמ' | 89  ש"ח


"יכולות חברתיות הן שפה, וכמו כל שפה הכרחי לרכוש אותה בשנות החיים הראשונות."
"יחסים חברתיים קובעים את היכולת שלנו להצליח בחיים."
לגדל ילד חברותי הוא ספר הדרכה מפורט להורים, תוצר של עשרים וחמש  שנות מחקר, עבודה בשטח, ייעוץ והדרכה למאות הורים וגננות, והוא מפרט לעומק את הדרכים באמצעותן יכולים הורים לגדל ילדים חברותיים, פתוחים ואהובים על אחרים ועונה על שאלות רבות ומורכבות, ביניהן:
ü              איך ללמד את הילד להגיב במקרים של מריבות, קונפליקטים, תוקפנות ועוד?
ü              איך ללמד את הילד להצטרף לקבוצה של ילדים?
ü              איך ללמד את הילד לשתף פעולה עם ילדים אחרים לטובת כולם?
ü              איך אפשר ליהנות יותר וליצור חברויות בגן המשחקים השכונתי?
ü              איך לתקשר עם הגננת בצורה היעילה ביותר כדי לקדם את הילד שלכם?

בחברה שהיחידים בה מסופקים ומאושרים, הקהילה היא החלק החשוב ביותר בחיי כל הפרטים בה. הקידמה והשפע שמאפיינים את העשורים האחרונים העניקו לאנשים חופש ואפשרויות רבות, אבל בדרך, הם הפכו אותם ליחידים אינדיבידואליסטים, ששומרים בקנאות על זכויותיהם ועוסקים בעיקר בסיפוק רצונותיהם וגחמותיהם. לפעמים הם משיגים את הרצונות האלו, אבל משום מה, זה אף פעם לא מספיק.

הנקודה שבה הכל מתחיל – לידה וילדות מוקדמת – היא המשמעותית ביותר, ולכן את הכישורים החברתיים של כל ילד, צריך לפתח כבר מהימים הראשונים שלו בעולם. ילדים כיום נולדים וגדלים לתוך מודל החיים האינדיבידואליסטי, ולכן חשוב כבר מגיל צעיר מאוד לפתח אצלם את החברותיות, האמפתיה והערבות ההדדית.

עבור ילדים צעירים, חברות היא אחד הקשרים החשובים ביותר בחייהם, לעתים אף יותר מקשרי המשפחה. ילדים מדברים על חבריהם בהתלהבות ותוך כדי כך מתארים את המשחקים המשותפים, את ההנאה ואת החיבה ההדדית. ילדים דואגים לחבריהם ומנסים לזהות לְמה הם זקוקים כדי שיוכלו לעזור להם; הם רוצים לחוש שגם החבר תומך בהם. כל מה שהם רוצים זה חבר אחד לפחות, חבר שלם.

ד"ר עדה בקר היא יועצת התפתחותית ומומחית להתפתחות חברתית בגיל הרך. מפקחת ומדריכה בגנים ובמעונות יום, מרצה בנושאי חינוך, התפתחות ופסיכולוגיה של הגיל הרך בפני הורים, אנשי מקצוע, וסטודנטיות לגיל הרך במכללות ובאוניברסיטאות בישראל. ספריה הקודמים: "עם מי שיחקת בגן היום?" וספר ההדרכה "חברים – זה כל הסיפור".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה