יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

לראות לויתן



הוצאת "פרדס" שמחה לבשר על יציאת הספר השמיני

בסדרת "מלח מים"

לראות לויתן


מאת: רון דהן

עורך: יהונתן דיין

הוצאת פרדס
* * * * * *  
(109 עמודים, 59 ₪)


"אף אחד לא אמר לךְ לךָ ובכל זאת אתה הולך. ביירון מתרחקת, המגדלור עומד אדיש נוכח הנטישה שלך. לךְ לךָ, מנקודה אקראית אחת לשנייה, מחוף לחוף, מחול לחול, מגוף ראשון לגוף שני. זה הכול מים, שבירה של גל, קצף. אתה צריך לראות את הלויתן, אחרת תיעלם. אתה לא רוצה בכך. לךְ לךָ, יהונתן, אתה שומע?"


סמוך לגיל ארבעים, בתום נישואים מייאשים, מתוך תחושת עקרות, מחליט יוני לנטוש את העולם שהכיר ולצאת למסע כדי לחזות בענק הימי שממנו הוקסם בילדותו. מסעו לוקח אותו לאוסטרליה, היבשת הרחוקה, שם הוא פוגש בגלריה ססגונית של טיפוסים: זוג שחקנים גרמנים, פרח כמורה אפריקאי וסוחר סמים ישראלי; נוודים, צליינים ומנודים. איש-איש והלויתן שהוא מבקש לראות.
לראות לויתן היא יצירה קצבית, דינמית ורבת רבדים. יש בה מן המוכר ומן המוזר; בהירות עזה לצד עלטה; ריאליזם ציני לצד סיפור חניכה רומנטי; דרמה פיוטית לצד משל סוריאליסטי שנמשליו חבויים. וכך, הלויתן המתגלה בה הוא חיה, אך גם זיכרון נסתר; משאלה לא מודעת; חוויה רוחנית; צהלת אושר וזעקת אימה. הכל ושום דבר.
רון דהן הוא משורר וסופר שהוציא עד כה שלושה ספרי שירה (הגעגוע של קין, נעורים, ועקרונות הגן,) רומן, ("בוא כמו שאתה", הקיבוץ המאוחד) וקובץ סיפורים קצרים בשם "נדידת הדיונות באפריקה". ספריו זכו לשבחי הביקורת ולקהל קוראים אדוק. חלק משיריו תורגמו לאנגלית ופורסמו בכתבי עת, וספר שיריו "נעורים" הפך לאלבום מצליח ולהופעת קאלט.
רון דהן, יליד 1979, גדל בהרצליה, נדד בעולם למשך עשור וייסד את אתר אינדיבוק לספרות. טבעוני אקטיביסט ואיש ספרות. כיום מתגורר בהרצליה עם אשתו ושני ילדיו.

סדרת "מלח מים"


'מלח מים' היא סדרה חדשה לפרוזה עברית מקורית מבית פרדס הוצאה לאור. בסדרה זו אנו מבקשים לתת במה לספרות רעננה וחדשנית מאת כותבים המבקשים לספר סיפור, ולעשות זאת בקולם שלהם. המלח והמים הוא מה שישנו לפני שנוסף כל השאר, לפני שתובל ושוייף וגוהץ בקצוות. איננו מבקשים לביית את הפרא העומד בשערי השפה, אלא לשמוע את קולן והדן של המלים הצומחות מן המקום, מבלי לגזום, מבלי לשתול את הסיפור באדמה אחרת, בשפה אחרת, בפיו של גיבור אחר. 

את כותבי הסדרה מלווים טובי העורכים: סמי ברדוגו, עינת יקיר, עמיחי שלו, עמרי הרצוג,  יותם שווימר ועוד. 

את הסדרה פתח הספר "שימורי אהבה" מאת ענבר אשכנזי, בעריכת יותם שווימר. 


במהלך השנה האחרונה, ראו אור 7 ספרים נוספים:

"אישוליים" מאת אלי שמואלי, בעריכת סמי ברדוגו
"זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר, בעריכת עמרי הרצוג
"בכוונה תחילה" מאת שלמה אריאל, בעריכת אהוד אמיר
"חבלי לידה של הירח" מאת כנרת רובינשטיין, בעריכת עמיחי שלו
"עד שתתחילי לדבר" מאת גליה תנאי, בעריכת אהוד אמיר
"מר עכבר" מאת גדעון הרן, בעריכת עינת יקיר
"לראות לויתן" מאת רון דהן, בעריכת יהונתן דיין


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה