יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

אהבת אב




אהבת אב


ספר מתח

מאת: איתי יד שלום

הוצאת גוונים

* * * * * *   
(395 עמודים, מחיר 75 ₪)

"המנוול הזה חיבל בבלמים." היה המשפט האחרון שהאב אמר לשלושת בניו, לפני מותו בתאונת דרכים. הוא לא הספיק לומר להם מיהו אותו מנוול, ולמה הוא חיבל בבלמים.
שלושת בניו, אסף מתמטיקאי והייטקיסט, ושני אחיו התאומים בעלי משרד חקירות ויוצאי יחידת עלית, שגדלו במשפחה תל-אביבית נורמטיבית, בפרברי עבר הירקון, יוצאים למסע חיפוש בעקבות גורלו.
אין להם קצה חוט – אביהם מעולם לא היה מעורב בפעילות פלילית, ומעבר לכך, הוא גם לא נטה לשתף אותם בחייו. הם אפילו לא בטוחים שהוא היה מספיק צלול כשאמר את מה שאמר, ולא היה אף אדם קרוב שיוכל לעזור להם לשפוך אור על התעלומה. 
לתדהמת האחים, הם מוזמנים לשיחה במשטרה, שם מתברר להם שיחידת עלית משטרתית, המתמחה בפשע מאורגן, מטפלת בחקירת תאונת הדרכים של אביהם. מפקד היחידה נחרץ בדעתו שזו הייתה התנקשות, ולא תאונה רגילה. מעבר לכך הוא לא מוכן לנדב שום מידע נוסף, שיסייע לאחים להבין מה קרה.

סדרת מאורעות מאלצת את האחים לחקור את התאונה בעצמם. מסעם לפתרון התעלומה עובר דרך עברו הלא ידוע של האב וילדותו בשכונה חרדית בירושלים. הוא מצטלב בגורלם של חברו הטוב לואיס, איש העולם התחתון, שאת פשר החברות הקרובה ביניהם איש לא הבין, ובגורל מאיה, בתו (של לואיס) שנפטרה מדום לב לפני שנים.
בדרכם, נתקלים האחים בארגון פשע אימתני, במעצבת אופנה מסתורית מברזיל שמנסה נואשות ליצור אתם קשר, בחבילת יהלומים שכל עולם הפשע מחפש אחריה ובסוד משפחתי שהוסתר מהם בקפדנות במשך עשרות שנים - סוד שבסופו של דבר מאפשר להם לפענח את מותו של האב.

איתי יד שלום, יליד תל אביב 1959, בה הוא מתגורר עד היום. דוקטור למתמטיקה. בגיל 50, אחרי 25 שנות עבודה בהייטק כמנהל פיתוח, החליט לעבור הסבה להוראה, וכיום הוא מורה למתמטיקה בתיכון. במקביל להוראה החל לכתוב את ספר הביכורים שלו "אהבת אב" – ספר מתח – הז'אנר שתמיד היה אהוב עליו.
נשוי + שלושה ילדים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה