יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

אחריות המעצמה הגדולה

אחריות המעצמה הגדולה
נקודת המבט על סין

  1.  

ג'ין קנרוג
תרגום (לאנגלית): טו סיליאנג
הוצאת קונטנטו

ספר זה יוצא לאור בשעה הנכונה: לא זו בלבד שהוא מציג בשיטתיות את אחריותה הבינלאומית של סין נכון להיום. אלא שהוא גם מגיב לדעת הקהל בעולם  בסוגיית היות סין מעצמה אחראית. בעת הזו, דעת הקהל השלטת במעצמות המערב רואה רק לעתים רחוקות בסין "איוּם", ועם זאת היא אינה רואה בסין "שותפה". במוקד הדיון עומדת השאלה האם סין "אחראית", שכן מחמת המונופול רק העוצמה של דעת הקהל המערבית קולה של סין כמעט אינו נשמע.
ספר זה נועד להציג את השקפות המלומדים הסינים הבכירים בסוגיית האחריות הבינלאומית, להוסיף את נקודת המבט הסינית בנושא לוהט זה בתחום  היחסים הבינלאומיים, ולהציג במפורט את הישגיה של סין בנטילת אחריות בינלאומית, במונחי שמירת השלום בעולם וקידום פיתוח משותף.
הספר פונה לקוראים בעולם המודאגים מצמיחת סין ומיחסי סין ומדינות המערב, ומבקש לעורר את עניינם בקול הבוקע מסין ולמנוע אי-הבנות. בה בעת, מציע הספר גם ניתוח מעמיק של הבעיות והאתגרים העומדים בפני סין בעודה נוטלת אחריות בינלאומית.
צאתו של ספר זה תסייע לשבירת המונופול של התקשורת באקדמיות המערביות ובדעת הקהל המערבית, ושל השיח הדן בסוגיות רלוונטיות, ותתרום ליצירת סביבה חיצונית נוחה יותר לדיפלומטיה הסינית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה