יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

ספרים חדשים לילדים, על המדף



ספרים חדשים על המדף לילדים:
העפרים מעין גדי מאת יהואש ביבר


התוכי הנועז מאת שלמה ניצן



הרפתקה במרומים מאת שלמה טנאי



ישבו בארכיון משנת 1962 ומעולם לא יצאו לאור - עכשיו רואים אור לראשונה


הוצאת מ. מזרחי בשיתוף הוצאת "דני ספרים" גאים להוציא לאור לראשונה סדרה של הספרים מרהיבים בניחוח של אז שנכתבו ואוירו לפני עשרות שנים והתגלו בימים אלה על מדפי ההוצאה שלנו. בין הספרים: העפרים מעין גדי מאת יהואש ביבר, התוכי הנועז מאת שלמה ניצן והרפתקה במרומים מאת שלמה טנאי.
"העפרים מעין גדי" מאת יהואש ביבר, בהוצאת הספרים "מ. מזרחי" מביא את  סיפורם של שני עופרים קטנטנים וחמודים שנמצאו בעין גדי. הילדים התרגשו ושמחו. אבל איך מאכילים עופר שעדיין יונק? איפה משחקים איתו? ואיך מרפאים עופר חולה? סיפור מרגש ומקסים על עופרים, על ילדים ועל החיים התמימים בארץ ישראל של פעם.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של זיוה שישא, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 3-7 ויותר.
הסופר יהואש ביבר כתב ספרים רבים לילדים ונוער, ועל כתיבתו זכה בפרס למדן בשנת 1965 ובפרס זאב בשנת 1978. ספרו העפרים מעין גדי נכתב בשנות ה-60 ומעולם לא ראה אור. אנו שמחים להציבו כעת במקום אליו הוא שייך – מדף ספרי הילדים ולבבותיהם.

"העפרים מעין גדי" מאת יהואש ביבר, איורים: זיוה שישא, הוצאת מ. מזרחי / דני ספרים, 36 עמ'. כריכה קשה. מחיר לצרכן 54 ש"ח, מנוקד לילדים. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il           

+++++
"הרפתקה במרומים" מאת שלמה טנאי, בהוצאת הספרים "מ. מזרחי" מביא את  סיפורם של שני אווזים במסע מרתק בשמיים. יורד הגשם כבר ימים, מסביב רק שלוליות ואגמים ואי אפשר לצאת ולטייל ואי אפשר לרוץ, להשתולל. נמאס כאן בהסגר, כשהכל רטוב בוץ ובוץ שאין לו סוף. אז החליטו שני אווזים לעלות לעננים ולבקש שם לא להגזים, כי כבר הזמן לסגור את הברזים.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ריקי בן-ארי, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 3-7 ויותר.
שלמה טנאי היה עיתונאי וסופר, ואף הגה ויזם את רעיון "שבוע הספר העברי". בשנת 1985 הוא זכה בפרס ביאליק, ובשנת 1999 בפרס אקו"ם על מפעל חיים. ספרו הרפתקה במרומים נכתב בשנות ה-60 ומעולם לא ראה אור. אנו שמחים להציבו כעת במקום אליו הוא שייך – מדף ספרי הילדים ולבבותיהם.

"הרפתקה במרומים" מאת שלמה טנאי, איורים: ריקי בן-ארי, הוצאת מ. מזרחי / דני ספרים, 37 עמ'. כריכה קשה. מחיר לצרכן 54 ש"ח, מנוקד לילדים. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

++++
"התוכי הנועז" מאת שלמה ניצן, בהוצאת הספרים "מ. מזרחי" מביא את  סיפורו של רוקי, התוכי הירוק של מספר הסיפור, שהחליט לברוח מהכלוב אל החופש. וכך יום אחד הכלוב שלו נמצא פתוח ורוקי איננו. רק תכלת, התוכית, נשארה שם עצובה. אז יחד עם החבר יוסי יצאו לחפש אחריו. בעקבות התוכי הנועז הם יצאו למסע בתל אביב של פעם, אפילו לגן החיות הגיעו (כן, פעם היה גן-חיות בתל אביב!). הם רצים אחריו, והוא בורח, מתעופף, מתגרה בהם וקורא אליהם: "קרוק-קרוק-קרוק!".
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של שמואל כץ, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 3-7 ויותר.
שלמה ניצן כתב ספרים רבים לילדים ולמבגרים בשנותיה הראשונות של המדינה. בשנת 1984 זכה בפרס ראש הממשלה וכן זכה בפרס ברנר ובפרס חולון.

שמואל כץ היה צייר ומאייר ידוע מאד. הוא זכה באינספור פרסים ואייר אחדים מספרי הילדים הידועים ביותר בישראל, כמו סדרת חסמב"ה ו"דירה להשכיר". הספר נכתב בשנות ה-60 ומעולם לא ראה אור. אנו שמחים להציבו כעת במקום אליו הוא שייך – מדף ספרי הילדים ולבבותיהם.

"התוכי הנועז" מאת שלמה ניצן, איורים: שמואל כץ, הוצאת מ. מזרחי / דני ספרים, 37 עמ'. כריכה קשה. מחיר לצרכן 54 ש"ח, מנוקד לילדים. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה