יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

זה החלום שנחשב

ספר חדש: זה החלום שנחשב מאת אריה דריפוס



הספר "זה החלום שנחשב" מאת אריה דריפוס בהוצאת "ספרי צמרת" הוא קובץ סיפורים מאתגר על הכפר הגלובלי, סיפורים חובקי עולם שכל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו. בלב העלילות נשים וגברים שנאבקים בתעתועי הגורל ויכולים להם. לא גיבורי תקשורת ולא חלכאים נדכאים, הם זה אנחנו ואנחנו זה הם. הסיפורים האישיים שלהם מתחברים לזעקה חברתית אילמת של אלה הרודפים אחר חלומם ונדחקים לשולי החברה הצרכנית, מעזים, מנסים ומצליחים. רוב החלומות מתגשמים. המאפיין והמאחד אנשים ועולמות כל כך שונים הוא דרך החתחתים הנכפית עליהם. אין גבולות ואין סייגים בעלילות, היעד אישי וכזאת היא גם הדרך אליו.

הסיפורים לוקחים אותנו לברלין וליערות אפריקה, למפגש לילי בשדה תעופה ריק למחצה בניו יורק ולחגיגה נאצית במלחמת העולם השנייה, לפריז על המתרחש ברחובותיה, למרוץ הנדל"ני בחיפה ולכרמל בעתות מלחמה. לאהבה על מגוון היבטיה שמור מקום נכבד. לעתים זוהי אהבה שונה, אחרת, מפתיעה. מגוון הדמויות המתוארות כמעט אין סופי. הן מייצגות טיפוסים אוניברסליים במצבי לחץ ומצוקה, אך הנקודה היהודית-ישראלית תמיד ברקע. המוטו של הספר הזה הוא: אם תרצו אין זה חלום, זה סיפור הצלחה.

מסלול חייו ופועלו של אריה דריפוס (79), מחבר הספר, מציבים אותו כמועמד טבעי להצטרף לשלל הדמויות שהוא מתאר. אריה עלה מצרפת, למד בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל", התגייס, סיים לימודים אקדמאיים באוניברסיטה העברית והחל מיד לעסוק בחינוך, בעיקר בקרב מוכי גורל. היה מפקח מחוזי על החינוך המשלים ומדריך בבית ספר אוניברסיטאי להכשרה מדריכי נוער  במצוקה בסנגל. הוא יצא לשליחויות ארוכות טווח בחו"ל, וחזר כדי להתחיל קריירה שנייה כמתנדב בקרב ילדים נצרכים, במועצה לילד החוסה, בעמותת "קליר" בירוחם, בהוראה במוסדות עם אוכלוסייה בעייתית ובבית חולים לחולי נפש  'שלוותה'. "אני מבורך בשני דברים חשובים", הוא מתפאר בכל הזדמנות, "יש לי תשעה נכדים לחלום עליהם מדי לילה ואני קם מדי בוקר עם תקווה מתחדשת שביום החדש יינתן לי להגשים עוד חלום קטן".

"זה החלום שנחשב" הוא ספרו השני של אריה דריפוס, שהוציא רומן ריגול בשם "מלחמת הנדמה לי" (1995).

אריה דריפוס מספר על כמה מהסיפורים בספר: "הסיפור 'קיקו', שמתמקד בצביעות היהודית  בצד  השני של האוקיאנוס ובבדידותו של הפרט שמנסה להתעלם מהשורשים שלו. קו המחשבה שלי ברור, האמונה במסורת אינה מובילה רחוק אבל בהעדרה לא צועדים  קדימה. הסיפור 'נר התשיעי' לוקח אותנו למדינת 'המגיע  לי'. הגיבור לוקח אחריות  על חייו ומגיע  לאור שבקצה המנהרה בדרך  הקשה בלי לשכוח לרגע מנין הוא בא. הסיפור 'גם אני הייתי שם'  ובאופן שונה  'זר  מלידה'  ו'חלום  כתום' הם נושאי דברם של אלה שאינם מוותרים לעצמם ורודפים אחר החלום שלהם עד שהוא מתגשם. 'המרפסת  לשום  מקום' מתאר את המתרחש בשולי החברה. 'בדרך  לשבע  נשיקות' הוא סיפור אופטימי שמנסה להזכיר עד כמה החיים האפורים של כל אחד ואחד מאיתנו עשויים להיות מרתקים אם רק יודעים ליהנות מהם. מה יותר בנאלי מנשיקה שהיא מנת חלקנו  מהיום הראשון שלנו? האמנם?".

אריה דריפוס מוסיף, כי "רומן חדש מפרי עטי הנושא בינתיים את השם "סדקים ברוח" נמצא בשלבים מתקדמים. הרומן עוסק בקנוניה להשחית את פני ישראל. מאבק הגיבורים נתקל  באדישות המבישה של קברניטי ישראל  הגובלת בהתכחשות להתחייבות שלה  להיות מרכז רוחני יהודי".


"זה החלום שנחשב" מאת אריה דריפוס, הוצאת "ספרי צמרת", 215 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, בחנות ההוצאה ברחוב המצודה 3 אזור, ובחנות המקוונת של ההוצאה http://www.netbook.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה