יום חמישי, 30 באפריל 2015

הרפתקאות ספרית רימונים

ספר ילדים חדש:

"הרפתקאות ספרית רימונים 1 - אל עמוד הימיני" 

מאת יקהת רוזן

סיפורו של הרב שאול ישראלי





"אל עמוד הימיני" מאת יקהת רוזן, בהוצאת דני ספרים - ספריית אלומות, הוא ספר ראשון בסדרת "הרפתקאות ספרית רימונים", המביאה את הרפתקאותיהם של אורי ויעל מכפר רימונים.

"המושב שלנו הוא מקום נהדר, אבל הספריה שלו, זה כבר משהו אחר.. ממנה תמיד חששנו". מה כבר יכול להפחיד בספריה? מה היו ההרפתקאות שעברו עליהם בתוכה ובגללה? איך פתאום מצאו את עצמם כלואים מאחורי סורג ובריח? ולמה אורי נפצע בקרב?

כבר שנים שאורי מרגיש שבספריית המושב מתרחשים דברים משונים. מנהגי המקום זרים ומוזרים, קולות בלתי מזוהים בוקעים ממנה, והספרן נעלם ומופיע ללא סיבה נראית לעין. אורי חושש מהנעשה בספרייה ומעדיף להתרחק ממנה. עד שיום אחד נאלץ אורי לבקר בספרייה כדי לקחת משם ספר. הוא לוקח כתגבורת את יעל אחותו, ושניהם נחשפים לסודה של הספרייה...

"הרגשתי שאני נשאב בכוח!" – מספר אורי – "הספרייה הסתובבה במהירות מסביבנו, השולחנות נראו כמתעופפים, הכול התערבב, והרגשנו כאילו אנחנו נשאבים כלפי מעלה! לאחר כמה שניות של מערבולת מהירה הכל נעלם מסביבנו. ואז נחתנו במקום זר וחשוך".

בעזרת דפדוף בדפי הספרים מובילה אותם הספרייה לתקופות קדומות ולמפגשים מפתיעים עם מחברי הספרים והדמויות המוזכרות בהם.

בספר "אל עמוד הימיני", יפגשו אורי ויעל דמות מסתורית, ואט אט יחשפו את עברה, את דרכה ואת השפעתה לדורות. בדרך רצופת הרפתקאות יכירו הילדים את מחברו של הספר "עמוד הימיני", הלוא הוא הרב שאול ישראלי, ממנהיגי ורבני הציונות הדתית בדור הקמת המדינה ואחריו. ביחד איתו הם יחוו את מסלול חייו המיוחד, ואפילו יטעמו את דרכו בפסיקת ההלכה. בדרכם יפלו גם הם בשבי הפולני, יילחמו באויב הערבי במלחמת השחרור ויחושו את מוראות התקופה.

הספר נקרא בנשימה אחת על ידי קטנים וגדולים כאחד.

המחבר, יקהת רוזן, מוכר לקורא הצעיר מסיפוריו הקצרים המתפרסמים בעיתונות. ספריו הקודמים "משפחת ישראלי" ו"משמיע ישועה המהדורה הצעירה" זכו לביקורות חיוביות.
זהו ספרו הראשון מז'אנר ספרי ההרפתקאות.

                             
"אל עמוד הימיני – הרפתקאות ספרית רימונים 1" מאת יקהת רוזן. איורים: הדס חורי, הוצאת "דני ספרים" ספריית אלומות בשיתוף עם אור עציון ספרי איכות תורניים, 148 עמ'. מחיר לצרכן 54  ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה