יום שלישי, 28 באפריל 2015

תקשורת למצוינות

ספר חדש: תקשורת למצוינות – NLP

ארגון עצבי לשוני מאת לילי כהן





"תקשורת למצוינות – NLP ארגון עצבי לשוני מאת לילי כהן, בהוצאת הספרים "טפר", הוא ספר המלמד את שיטת ה- NLP או בשם העברי "ארגון עצבי לשוני". זוהי גישה מהפכנית שעוסקת בהתנהגות האנושית ובתקשורת בין אנשים בכל תחומי החיים. הגישה מתבססת על הניסיון להבין איך אנחנו חושבים או מתנהגים בצורה מסוימת, ולא למה אנחנו פועלים בדרך כלשהי. NLP גם מגבירה את היכולת ללמוד לשנות ביעילות מפתיעה את תבניות החשיבה ואת דפוסי ההתנהגות, להיפטר מדפוסים מסורתיים וישנים ומהרגלים שמגבילים התפתחות ועוזרת להתכוונן לעבר מאוויים ולשחרור כישרונות חבויים שמתאימים לזמן ולקראת העתיד.

השיטה עוסקת במודע ובלאמודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות.

ההצלחה באה מתוכנו. שיטת NLP, בדרכה, עוזרת לגלות דרכי חשיבה חדשות שמסייעות לחולל שינויים באופן שבו אנו רואים את העולם.

NLP שינתה את חייהם של מיליוני אנשים בעולם. היא ממוקדת מאוד, ברורה וקלה ליישום, הן לצורכי טיפולים נפשיים או חיפוש עצמי והן לייעוץ בעסקים. אנשים, מתחומים מגוונים, משתמשים בה לצורכיהם האישיים ו/או המקצועיים ומוצאים בה קסם רב ומקפצה של ממש להתפתחות.

לימוד השיטה כולל, בין השאר: יצירת "ראפור" (קשר ראשוני) עם האחר, שיפור יכולות קוגניטיביות ורגשיות, הבנת השפה הלא-מדוברת שהיא חלק נכבד בתקשורת שלנו, כיצד לחשוב ולהשיג את המטרות שאותן אנו רוצים והכרה ביכולות הלא מודע.

הספר מחולק ל- 3 פרקים: עצבי (Neuro), לשוני (Linguistic), ארגון (Programming).

לילי כהן התחילה את דרכה כרקדנית ומורה לריקוד, בוגרת האקדמיה למחול ולמוזיקה ע"ש רובין בירושלים. לימים שילבה את תרבות הגוף עם פיתוח חשיבה באמצעות טאי צ'י וצ'י קונג, ואף הגיעה בהן לרמת "מאסטר". הגישות השונות Time Line Therapy, NLP ודמיון מודרך, שבהן היא "מאסטר טריינר", מתאחדות בתפיסת עולמה המשלבת גוף ונפש בכל מכלול תחומי עבודתה. היא למדה שיאצו ודיקור סיני אצל טובי המורים ברחבי העולם, ובמשך שנים רבות היא מלמדת ומטפלת בארץ ובעולם במעין "גשטלט" מרוכז, הרמוני ואישי של כל הגישות האלה.  

מהי שיטת NLP?

האם עברתם איפעם אירוע מרגש כל כך שלִבכם החסיר פעימה, וכשרציתם לשחזרו לא ידעתם איך? שיטת NLP מבהירה את התבנית שגרמה להתרגשות ומאפשרת לחזור עליה שוב. זוהי שיטה מעשית שאינה שואלת "למה" אלא "איך", ומגיעה לתוצאות שבהן אנו מעוניינים. בתהליך נוצרים כלים שבעזרתם מבדילים בין מצוינות לבינוניות. זאת האומנות ומדע המצוינות האישית. זה תהליך של תִבנוּת (Modeling) - יצירת תבניות של המודע והלאמודע שמייחדות אותנו ומדריכות אותנו למיצוי יכולותינו בתחומים השונים ובכל צורה של תקשורת. תפקידנו לזהות את הדפוסים והתבניות. שיטת NLP עוסקת במודע ובלאמודע ובדרך פעולתם. היא עוסקת בניסיון האנושי הסובייקטיבי, כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים ומסננים את העולם החיצוני דרך חושינו ליצירת הבנה וכיצד אנו מתארים זאת בשפה ופועלים במודע ושלא במודע ליצירת תוצאות.

N - Neuro (עצבי) - כל מציאות שאנו חווים נתפסת על ידי חמשת החושים שלנו ועל ידי התשדורות שהם מעבירים למוח לשם יצירת "מובן". המוח (mind) מקיף לא רק את תהליך ההמחשה וההבנה אלא גם את התגובה הפיזיולוגית לאירועים ולרעיונות.
L - Linguistic (לשוני) - המוח מעבד את האינפורמציה בעזרת מערכת לשונית של סמלים ומטאפורות - אותיות, ספרוֹת במתמטיקה ותווים במוזיקה, בהם אנו משתמשים כדי לסדר את המחשבות וההתנהגויות וכדי ליצור קשר עם אחרים.
המוח מעבד את האינפורמציה גם במונחים של קולות, תמונות, רגשות, חוש טעם, חוש ריח דרך מערכות הייצוג - Representational Systems.
P - Programming (ארגון - תִכנות) - הדרך שבה אנו בוחרים לארגון המחשבות והרעיונות.

שיטת NLP מייחסת מעט מאוד משמעות למה שאנשים אומרים שהם עושים. יש שחושבים שעל ידי ריאיון עם מצליחנים מתחומים שונים אפשר להגיע לתשובות ברורות שמסבירות את נסיבות הצלחתם, אך זו טעות. המפתח להצלחה אינו ידוע, באופן מודע. המודעות היא זו שמבדילה את NLP ממודלים וטכניקות יותר מסורתיים יותר. באמצעות הטכניקות שפותחו בשיטה ניתן להעלות פיסות מידע שחסרות להבנת בעיות או מצוקות.

ההצלחה באה מתוכנו. שיטת NLP, בדרכה, עוזרת לגלות דרכי חשיבה חדשות שמסייעות לחולל שינויים באופן שבו אנו רואים את העולם.

השיטה גם מגבירה את היכולת ללמוד לשנות דפוסי התנהגות, להיפטר מדפוסים מסורתיים וישנים ומהרגלים שמגבילים התפתחות, ועוזרת להתכוונן לעבר מאוויים ולשחרור כישרונות חבויים שמתאימים לזמן ולקראת העתיד.

"תקשורת למצוינות – NLP ארגון עצבי לשוני" מאת לילי כהן. טפר הוצאה לאור, 229 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך אתר ההוצאה www.teper-p.co.il ובאתר של לילי כהן www.thewaytowellness.com

           


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה