יום חמישי, 30 באפריל 2015

מסיביר באהבה

ספר חדש: "מסיביר באהבה" מאת אילנה תורטלטאוב

מערבולת יצרים ותשוקה




"מסיביר באהבה" מאת אילנה תורטלטאוב בהוצאת הספרים "אוריון" הוא רומן אהבה אירוטי,  סיפור רווי בסיפורי הרפתקאות והתנסויות שניחוחם מסתורי ומסקרן וחושף עולמות חבויים שנדמים תחילה רחוקים וזרים, כמעט דמיוניים, אך כל דף ושורה מקרבים אל הקורא את דמויות הגיבורים ואת הטבע הפראי הקפוא והזר שנמסך ומתערבל, אך לא באמת מתמזג, עם החמסינים המהבילים של מציאות מוכרת.

האהבה הגורלית היא הנושא שבו עוסק הספר. אהבה של אישה לגבר נשוי שאינו יכול להיות שלה בשלמות. אלכס, מדען מבריק ומרשים ביותר ממוצא רוסי, מתכנת מחשבים נשוי שקורות החיים שלו ומעלליו מותירים בפה פעור את כל המתוודע אליו, מגיע למשרדה של אדית, יועצת השקעות בבנק, כדי ללמד אותה להשתמש בתוכנה חדשה. כבר מהרגע שבו נפגשו במקרה בחניה עבר בין השניים חוט בלתי נראה, שהלך והתהדק סביבם.

הגבר יפהפה ומקסים ואוהב אותה בכל לבו, אבל אהבתו קשה ופוצעת כמו ערבות הקרח האינסופיות שעיצבו את דמותו. אהובתו השברירית המאוהבת לכודה במערבולת יצרים ותשוקה שהופכים את חייה על פיהם. היא מיטלטלת בין אכזבה להשלמה ובין צער לשמחה, עד שהגורל מתערב וקובע מציאות נחרצת.

אילנה תורטלטאוב, מספרת כי את השראתה לכתיבת הספר קיבלה משפע הסיפורים המרתקים ממחוזות הרחוקים של סיביר ששמעה. הכתיבה עצמה ארכה כעשר שנים. "מסיביר באהבה" הוא הרומן הראשון שלה שיצא לאור. היא כתבה ספר נוסף שמחכה ליציאתו לאור ובמקביל היא עובדת  בימים אלה על כתיבת רומן חדש נוסף.

"תחרויות הסקי שלנו בין האוניברסיטאות נערכו בטמפרטורות האופייניות לאזור, נמוכות מאוד, במינוס עשרים מעלות. קו הזינוק היה גם קו הסיום. בזמן התחרות הסתודדו סביבו השופטים שלנו ושפשפו את ידיהם שהאדימו מקור כשהסירו את הכפפות והפעילו את שעוני העצר בשריקת הזינוק ובקו הסיום. באוויר הצח הקמנו אוהל שבתוכו ערכנו שולחן שוודי. בר יפה משופע בשפע של דליקטסים טעימים למנצחים ולפרופסורים. כל המשתתפים בתחרות הרגישו מנצחים ולא היה משנה מי הגיע ראשון ומי אחרון. היינו לגיבורים כאשר ניצחנו את איתני הטבע והדלות של הסטודנט בסיביר. אני שתיתי לפחות חמש כוסות תה רותח ובלעתי שתי לחמניות נקניק ריחני פיקנטי. באותה תקופה אני זוכר את עצמי רעב כל הזמן. לא היה אוכל בסיביר, לאנשים היה מספיק כסף בכיסים אבל לא היה מה לקנות בו" (מתוך הספר).


"מסיביר באהבה" מאת אילנה תורטלטאוב. הוצאת הספרים "אוריון", 352 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה