יום שני, 29 בדצמבר 2014

נבואה צוענית


נבואה צוענית





מאת: איתי יצחקי

הוצאת פרדס

* * * * * *  
(333 עמודים, 59 ₪)

דניאל, נערה בשנות העשרים לחייה, אומצה וגדלה במושב, אצל זוג חקלאים חשוכי ילדים.
התנאי לאימוצה היה שלעולם לא ינסו לברר מי היו הוריה ומהיכן היא באה.
הכרותה עם שי, אהבתה הגדולה, מובילה את שניהם למסע גילויים אפל ומרתק באשר לזהות הוריה והקשר שלהם לקהילות הצועניות של דרום צרפת. מסעם מתחיל בבית היתומים ביפו, אליו הגיעה דניאל בגיל שלוש, עובר דרך פאריז וסנט מארי דל מאר, שבדרום צרפת, בה מתקיים המפגש השנתי של הצוענים, לכבוד הפטרונית "שרה השחורה".
ברדיפתם אחר האמת, נעזרים דניאל ושי  בקוראת בקלפים ובמנהיגי הקהילה הצוענית.  הם פוגשים בדרכם דמויות מרתקות וססגוניות: נלי, הקוראת בקלפים; סטפן, אחיה של נלי, עו"ד מצליח בפאריז, ממנהיגי הקהילה הצוענית בדרום צרפת; נדיה, מכשפה, יועצת סתרים, רופאת אליל בכינוסים של הצוענים; לוקה, מנהיג אחד השבטים הצוענים, שחונך על ידי סבתו, (קוראת עתידות מפורסמת), לשמור על טוהר הגזע ולפעול בנחישות ובאכזריות כנגד כל מי שסטו מחוקי העדה.

זהו סיפור אהבה יוצא דופן המצביע על הצורך האנושי לענות על שאלות קיומיות חשובות: מי אנחנו ואיזה תפקיד הועיד לנו הגורל בחיים האלה?

איתי יצחקי, מנכ"ל ויזם בתחום הרפואה והביוטכנולוגיה, מזה 26 שנה, עוסק בפיתוחים טכנולוגיים ורפואיים המיועדים להציל חיים ולשפר איכות חיים. הוא גייס עבורם סכומי כסף רבים. במסגרת עבודתו הוא עוסק בעולם הפיננסי, הפיתוח והשיווק של התחום הרפואי, בכל רחבי העולם.
החיים כיזם הם רבי סיכון (תעסוקתי ופיננסי), לכן הוא נעזר בקבלת החלטות, במקביל לפן הרציונלי, גם באסטרולוגיה ובקריאה בקלפים. הוא נעזר בקריאה בקלפים גם בהחלטות בחייו האישיים.
יצחקי עוסק, קרוב ל-40 שנה, בזמנו הפנוי, במיסטיקה ובתורת הנסתר. הוא הקיף מספר תורות מהמזרח ומהתרבות המערבית, למד קבלה ומתעניין באסטרולוגיה ובקריאה בקלפי טארוט. מטרתו הייתה לנסות להבין את הצורך האנושי של כולנו, לחפש דרכים להשיג ולקבל שליטה טובה יותר על חיינו, ובמקרים מסוימים לשנות את גורלנו.

נולד ברמת גן (1960), גדל בגבעתיים. כיום מתגורר במושב בני עטרות שבחבל מודיעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה