יום חמישי, 27 במרץ 2014

רודריגז



ספר חדש:

רודריגז


מאת: חגי רזניק

פרדס הוצאה לאור

(186 עמודים, 60 ₪)

מציאתם המפתיעה של שלושה ארגזים מאובקים מאיצה ברני, חבר קיבוץ צעיר, לצאת למסע חיפושים אחר בעליהם, רודריגז, מתנדב ברזילאי גדול ממדים, רחב לב ועתיר כיבושים רומנטיים, שנעלם באורח מסתורי.
מסעו לחקירת פשר היעלמותו החידתית של רודריגז, שהיה הדמות המשמעותית של נעוריו ואביו הרוחני, עובר בין תחנות בקיבוץ וביישובי הנגב הסמוכים לו.
דמויות מרתקות המשרטטות כבמעין רשומון את דמותו המורכבת  של רודריגז ואת נרטיב חייו, בה בעת  שהן שופכות אור מיוחד ואקטואלי על החיים בקיבוץ שיתופי, על מצוקות תושבי הנגב ועל החברה הישראלית בכללותה.
בסופו של רומן מותח  ומקורי מתבהר לרני, כמו גם לקורא הספר, כי לא פחות מאשר הוא מחפש אחר רודריגז הבלתי מפוענח הוא מחפש בעצם אחר עצמו ואחר דמות האב שכל-כך חסרה לו.

חגי רזניק, גדל כנער בסיכון בבית הרוס ויצר בגיל צעיר מבית הוריו בצו בית משפט. לאחר גלגולים שונים השתלב כילד חוץ בקיבוץ רביבים שבנגב, בו הוא מתגורר עד היום כחבר.  רזניק עבר תפקידים שונים כמחנך, כיהן כמזכיר קיבוץ רביבים וכמנהל הפנימייה במדרשת שדה בוקר. נכון לכתיבת שורות אלו מכהן רזניק כמנכ"ל המועצה האזורית רמת הנגב.
רודריגז הוא ספרו השני, קדם לו הספר "שיחות על ימים ארוכים" שראה אור בשנת 2004 בהוצאת גוונים.


התרשמותי: קראתי את הספר כמעט ללא עצירה. אמנם זה לא ספר מתח, אבל הקריאה "מזמינה" ומרתקת את הקורא, לפחות אותי. חיפשתי בספר אי אלו זכרונות מהעבר, ולהפתעתי מצאתי אותם. בתקופת הצבא שירתתי בקיבוץ בנגב – גבולות, והזדהיתי עם המסגרת הקיבוצית הלוחצת ומאמצי ההשתלבות לבאים מן החוץ, וה"הורים המאמצים" – מושג שמכיר כל ילד חוץ או מי שבא מבחוץ וחי בקיבוץ לתקופה. הכתיבה קלילה אבל טובה. לאוהבי הז'אנר, ספר מומלץ !!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה