יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

ללכת על החיים

ספר חדש: "ללכת על החיים" מאת אלי גידו


"ללכת על החיים" מאת אלי גידו, בהוצאת "ספרי צמרת", הוא ספר חדש המעניק שלל תשובות לשאלות מטרידות רבות ששאלתם בעבר. הוא שזור בסיפורי חיים ומאות תובנות שכל אחת מהן יכולה לשנות חיים. רובם של  הסיפורים בספר מבוססים על סיפורים אמיתיים.

המחבר מסביר, כי אנו חיים בעולם לחוץ ובמרוץ מתמיד, שבו בוחנים אותך לפי תוצאות ומודדים אותך לפי משקלך בכסף. זהו עולם  שבו אתה עושה את מה שמצפים ממך, ולא חי את חייך באמת וחבל, כי החיים הם פשוטים ויפים, והם עוברים עלינו  כאן ועכשיו וכדי לחיות אותם בשלווה ובאיזון - על הלב והראש להיות בהרמוניה  עד שהרגש והרצון יתאחדו. כדי להצליח וליהנות יש לעשות את הבחירות הנכונות, כדי לכבוש מטרות ולהגיע לתוצאות מעולות יש להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון ולהעז! ההזדמנויות הגדולות נמצאות באזורי אי-הנוחות והפחד וכדי לנצח יש ללמוד להתמודד בדרך עם כישלונות ולא לחשוש. אם כזאת תהיה דרכך, תתמיד ותלך בה תוכל להשיג כמעט כל מטרה ולמצוא אושר ושמחה.

אלי גידו (54), נשוי לחגית ואב ל-4, בעלים ומנהל מרכזים רפואיים לרפואת שיניים, פה ולסת ולכלל תחומי הרפואה. יליד טבריה, גר בפורייה עלית הסמוכה לטבריה – "אחד המקומות היפים בעולם", לדעתו, ממנו שאב מקצת מהשראתו.

גידו קיבל החלטה לכתוב  את עמדותיו לחיים לילדיו, על החשוב והטפל ועל התפיסות שלו לאנשים ולעולם. את הכתוב עטף בסיפורים של חוויות מילדותו, על האמונה, אלוהים ועסקים. לדבריו, התוצאה היא ספר שמתאים לא רק לילדים שלנו הבוגרים, אלא גם להורים, כי  כולנו זקוקים להכוונה, במיוחד בזמנים כאלה שבהם יש הכול, ורובנו לא  ממש מרוצים. לא רק שאין  בעיות קיומיות, אנו במרוץ מתמיד כל היום כי רוצים להתקדם ולהצליח במהירות האפשרית. הספר נועד להיות עזר לנו כהורים לייעץ לילדינו האהובים לקראת עתידם המקצועי הכלכלי והחברתי.

אלי גידו מביע בספר את דעתו האישית על החיים וכיצד רצוי לחיות אותם, לטעמו. אסור לאדם לחסוך מעצמו מאמץ כל עוד יש לו אפשרות  לשפר. אי אפשר להשיג אושר ללא עשייה ואין תמיד קשר בין עושר לאושר. אי אפשר להתקיים ללא קהילה חברתית ומי שיש לו זוגיות טובה הוא בר מזל. עוד הוא מציין, כי החיים הם לא דבר קל, לכן צריך לפשט אותם ככל האפשר, לראות כל קושי כאתגר מבורך ובכל משבר לראות הזדמנות להתפתח. הוא בטוח שהפינוק מחליש את האדם ורק הקושי מחזק ומחשל אותו.

הספר כולל פרק שבו מקבץ עצות לחיים, גדוש תובנות שכולנו מכירים ומסכימים איתן, אך שוכחים מהן ביומיום. אין ספק שמה שלא קשה, לא שווה, ושלפעמים התקווה מאריכה את הסבל, ושהשאיפה לשלמות פוגעת באושר ושצריך לחגוג גם את ההצלחות קטנות, דברי גידו.

לקוראי הספר הצעירים זוהי הזדמנות נהדרת לרכוש כלים מצוינים לחיים במאמץ קל יחסית. שום דבר אינו ערובה ולא מבטיח הצלחות, אך אלי מבטיח שהחיים ייראו אחרת. ההתייחסות לדברים תהיה שונה, הסיפוק יהיה בר השגה והאושר ימלא את החלל ללא אלכוהול. כי אם תעשה את הדברים הנכונים, תגיע לתוצאות  טובות יותר. הרי שאיפתנו היא ליצור עולם יותר טוב לכולנו, לילדים ולבוגרים. לחיות את חיינו באושר, ולהגיע לשלווה כי החיים הם כאן ועכשיו, וכדאי  שנדע עליהם דווקא  כשהם כאן.

תוכן הספר קליל וקולח. הקריאה איננה מחייבת רצף, אפשר לקרוא פרקים בודדים כל פעם. הפרקים העוסקים ברוחניות ובעסקים, דורשים ריכוז כי יש בהם גישות אישיות וניתוח פילוסופי של הדברים מנקודת השקפת המחבר. ״היצר הרע״ או ה״אמונה באהבה״ מענגים ומלמדים על הדרך שלו לניתוח הנושאים והחשיבה שלו על התורה הדת והאמונה.

אלי גידו מסכם, כי "אם קיים ולו סיכויי קטן שמישהו ישפר את דרכו, וחייו ישתפרו מקריאת הספר, תהיה זו לי התמורה הענקית מכתיבתו. הרי את הספר לא כתבתי למטרות כספיות וזה יהיה הרווח הגדול שלי מכך. היות שכולנו רגישים לילדים ובמיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, כלל ההכנסות והרווחים מהספר הם קודש לתרומה לקהילה מיוחדת זאת".

ללכת על החיים מאת אלי גידו, הוצאת "ספרי צמרת", 175 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים או בחנות ההוצאה ברחוב המצודה 3 אזור ובאתר ההוצאה www.netbook.co.il או דרך אתר המחבר http://www.go4live.co.il/



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה