יום שישי, 17 באוגוסט 2012

המנדלה שלי - חוברת לצביעת מנדלות




המַנְדָּלָה שלי - חוברת לצביעת מַנְדָּלוֹת בשילוב דמיון מודרך




המַנְדָּלָה שלי – דפי עבודה לצביעת מַנְדָּלוֹת בשילוב דמיון מודרך יצאה לאור, ביוזמתה של מיכל בוקר - ארגמן, מוצרי איכות לנשמה. חוברת צביעה מיוחדת זו משלבת הנחיות בדמיון מודרך לנושאים שונים, כגון תרפיה לכעס ולפחדים, חיבור לעצמי ולשמחה שבתוכי, חיבור לבני המשפחה, אהבה עצמית ועוד. החוברת מתאימה למתחילים ולמתמחים, לילדים ולמבוגרים כאחד. בכל עמוד יש הוראות צביעה המתאימות לאנרגיה שמשדרת המַנְדָּלָה ומומלץ לצבוע כפעילות משפחתית. הצביעה עוזרת לילדים עם בעיות קשב וריכוז ומרגיעה הורים!

מהי מַנְדָּלָה: מַנְדָּלָה היא צורה שיסודה מהטבע. מקור השם: מנדה = מהות, לה = בתוך. כלומר, מעגל המכיל את המהות. המַנְדָּלָה בנויה באופן סימטרי במעגל מן החוץ אל הפנים, ומעניקה תחושה של תנועה והרמוניה.


למה כדאי לנו לצבוע או לצייר מַנְדָּלָה? במוח יש שלושה מרכזים האחראים לשלושה ממדים: מרכוז, מיקוד וצִדיות. כדי לתפקד באופן מוצלח וביעילות צריכה להיות תקשורת פנימית יעילה בין הממדים הללו. מבחינה פיזיולוגית, צביעת מַנְדָּלָה מפעילה את האונה הימנית (ההֵמִיסְפֵרָה הימנית) במוח – זו האחראית לרגשות, לתחושות, לדמיון ולאסוציאציות – ומאפשרת מנוחה לאונה השמאלית, האחראית לחשיבה הלוגית ולניתוחי מצב.

התבוננות במַנְדָּלָה מסייעת למוח לעבור לתדר של גלי אלפא ולהיכנס למצב של רגיעה ושלווה פנימית, ואנו חווים מדיטציה בזמן יצירתה, בזמן צביעתה או בעת התבוננות בה. תחושת השקט הפנימי היא תוצאה של תכונות המַנְדָּלָה, המנַטְרלות את מעוררי המתח ומאפשרות לארגן את המחשבות ולסַדרן.

הצביעה של המנדלה בשילוב ההנחיה המחשבתית פורקת ומשחרר אנרגיה עודפת שהצטברה או לחליפין בונה ומחזקת תכונות אופי רצויות. מידותיה הגדולות של החוברת (30X40 ס"מ) הופכת את הצביעה לנוחה ונייר הציור האיכותי עליו הודפסו המנדלות מאפשרת מסגור של היצירה המקורית.

הנחייה לדוגמה עם דף עבודה בחוברת: לצייר אהבה עצמית: עצמו עיניים וחשבו על הלב שלכם כשהוא מואר ביותר, ואז צבעו את מרכז המַנְדָּלָה באטיות רבה. עצרו. חשבו על אדם התומך בכם ואוהב אתכם באמת, וצבעו את שני המעגלים הבאים תוך כדי חשיבה על האהבה שלו כלפיכם. עִצרו. עכשיו חשבו שוב על הלב שלכם וכיצד הוא מתחזק ויכול לאהוב גם את עצמכם וגם אנשים אחרים. בעודכם שרויים במחשבה זו – צבעו את שאר המעגלים.

מיכל בוקר מספרת, כי  "לאחר התמכרות אישית לצביעת מַנְדָּלוֹת, אני יכולה להרגיע אתכם ולומר שהצביעה יכולה לנבוע מתוככם בטבעיות גם אם מעולם לא ציירתם או צבעתם. כמעט בכל ערב אנחנו מתיישבים לצביעה משותפת, והילדים שלי, שהיו מכורים בעיקר לטלוויזיה ולמחשב, מעדיפים – ואני חוזרת וכותבת, מעדיפים – לצבוע מַנְדָּלוֹת על פני שני עיסוקים אלו."







השפעת הצביעה על ילדים בכלל ועל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז בפרט: אם לילדכם יש בחינה מחר, תנו לו לצבוע מַנְדָּלָה עוד הערב. הצביעה תרגיע אותו, תעניק לו שנת לילה עמוקה, ותאפשר לו לזכור למחרת בקלות את כל החומר. מחקרים מראים כי יכולת הריכוז עולה לאחר תקופה של צביעת מַנְדָּלוֹת, ואני רואה בי ובילדיי את התוצאות ואת השקט הפנימי. חשוב לי לציין כי אני-עצמי מתמודדת עם ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז.

על השפעת הצביעה על מבוגרים, כוחה של המַנְדָּלָה והַקֶשר לעבודה פנימית, תהליך הצביעה, המעגל וחשיבותו, טיפים לצביעה מושלמת, היכולת של הילדים וכיצד יכולה חוברת זו להחליף את ההתמכרות האישית שלכם, תוכלו ללמוד בחוברת. חוברת צביעה זו היא המשך טבעי לספר
רב-המכר "מפתח הסודות" מאת מיכל בוקר בהוצאת "אוריון".

לסיכום, זכרו שעיקר העניין הוא ליהנות, ואל תשכחו לנשום!

מיכל בוקר, מטפלת ומורה הוליסטית מזה 17 שנה בתחומים שונים פרסמה מספר ספרים, שכולם נכתבו בעקבות הצלחה בריפוי אישי ובהבראת מטופלים: שלושה ספרי מדיטציה ודמיון מודרך לריפוי עצמי – "אור" מדיטציות קסומות להורה ולילד, "הבחירה בחיים" העוסק בריפוי מחלת הסרטן בעזרת דמיון מודרך, "מפתח הסודות" ובו מעל 95 הנחיות לדמיון מודרך בשילוב ציורי מנדלות, ו "אישה" – מיטב חוקי היקום לחיים טובים - ספר העצמה לנשים, המגלה כיצד להפוך את חווית המשפחה להצלחה בחיים. מיכל בוקר גם הוציאה לאור סדרה של 12 תקליטורים לדמיון מודרך להשגת ריפוי והגשמה עצמית: אישה, שפע, זהר לגוף ולנשמה, אור לילדים, הבחירה בחיים, אור לי, דרך הגב, מעין הנעורים, התעוררות, זרימה, שחרור, וסוכרת.

המַנְדָּלָה שלי - החוברת כוללת 26 דפי עבודה לצביעת מַנְדָּלוֹת בשילוב דמיון מודרך, המודפסות על נייר ציור איכותי עבה במיוחד, באריזה מהודרת המשמשת כתיק ציורים, גודל: 30X40 ס"מ.
מבית "ארגמן - מוצרי איכות לנשמה", מיכל בוקר, מחיר לצרכן 55 ש"ח, ניתן לרכישה באתר הבית של ארגמן: www.argaman.info ובחנויות יצירה ברחבי הארץ.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה