יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

תעתוע אפל


 

תעתוע אפל

מאת: דנה מויסון

הוצאת רימונים

* * * * * *

258 עמודים, מחיר 98 ₪



במשך שלוש שנים איש לא הצליח לעצור את הרוצח הסדרתי שקורבנותיו היו נערות יפהפיות שמראן הושחת לפני מותן. שרון, בלשית מחוספסת ממחלק הרצח של ניו-יורק, שמה לה למטרה לתפוס את הרוצח החמקמק בכל מחיר. בחיפושיה היא מגיעה עד לצמרת עולם הזוהר, ובדרך מעוררת את זעמה של עורכת מגזין אופנה נחשב. היא מגלה שהסוד לפתרון התעלומה טמון אצל דוגמנית-על, שאינה מודעת לסכנה האורבת לה. האם שרון תספיק להרכיב את כל חלקי הפאזל בזמן ולהציל את הקורבן הבא?
"תעתוע אפל" הוא סיפור על שלוש נשים חזקות: דוגמנית בינלאומית, אשת עסקים מצליחה שמסתירה סוד אפל ובלשית עקשנית.. במהלך מרדף חוצה גבולות אחר האמת, נחשפות פניה המכוערות של הנקמה, אך גם נרקמים קשרי אהבה מפתיעים. עברן של הגיבורות נשזר בשרשרת הרציחות ומוביל לסופו המפתיע של הספר.

זהו ספרה הראשון של דנה מויסון, המסיימת בימים אלה תואר ראשון בפסיכולוגיה וכותבת למדור היחסים של אתר Ynet.

דנה מויסון, בת 23, ילידת ישראל. בת יחידה לאם ישראלית ואב אמריקאי. הוריה נפרדו כשהיתה בת שנה ואביה חזר לארה"ב. גדלה עם אמה בת"א עד גיל 22 לא היתה בקשר עם אביה ועם משפחתו האמריקאית, שכללה אחות מנישואיו הראשונים של האב, הגדולה ממנה בעשרים שנה. לקראת יום הולדתה ה-22, לאחר 4 שנות חיפוש עיקש ועמוס מכשולים, איתרה את אחותה שלא ידעה כלל על קיומה. האחות קיבלה את דנה, בחום ובאהבה, מהרגע הראשון. היא העניקה לה את ההזדמנות להכיר את השורשים שלה, וכך גילתה דנה עובדות מפתיעות ומשמעותיות על אביה ומשפחתו.
גם משפחתה הקרובה מצד אימה, אמריקאית. הם מתגוררים  בניו יורק ודנה מרבה לבקר אותם.  

כסטודנטית כתבה לעתים קרובות לעיתון האוניברסיטה, אז החלה להתעניין בעיתונאות באופן יותר רציני. לפני כשנה וחצי החלה לכתוב לאתר XNET, לאחר מספר חודשים עברה לכתוב לאתר אופנה ומשם התגלגלה למדור "יחסים" של Ynet.

היא החלה ללמוד באוניברסיטה הפתוחה בגיל 14 והמשיכה בלימודים אקדמיים גם במקביל לשירות הצבאי שלה כמאבחנת פסיכוטכנית, מראיינת, ואחראית על המיונים לטיס.  סיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה, בהצטיינות.
בתום השירות החלה להתנדב במרכז נוער ביפו ולשמש מורה למקצועות הומניים, בעיקר לאנגלית. עבדה כמדריכה בקייטנות, כמדריכה חברתית במחלקות פסיכיאטריות של בתי חולים (תה"ש וגהה) וכיום מתנדבת כמורה לאנגלית במרכז ללקויי למידה בדרום תל אביב.

מאז שהיא זוכרת את עצמה היא אוהבת לכתוב. כבר בכיתה א' כתבה שירים וכן כתבה לעיתוני בית הספר, גם ביסודי וגם בחטיבה. היא תולעת ספרים ומרבה לקרוא מגיל צעיר ספרי מתח - הז'אנר האהוב עליה ביותר. לקראת סוף שירותה הצבאי עשתה סדר בחפציה ומצאה התחלות של לא מעט סיפורים, ביניהם ההתחלה של "תעתוע אפל". הסקרנות לאן יכולה העלילה להתגלגל, הושיבה אותה לכתוב את הספר. החיבור החזק לצד האמריקאי שלה (הן מצד אימה והן מצד אביה) והיכרותה הקרובה עם העיר ניו-יורק, השפיעו על זירת ההתרחשות של העלילה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה