יום שני, 30 ביולי 2012

גרישה והדב הרעב



ספר ילדים חדש: גרישה והדב הרעב
סיפור של אומץ, נחישות להשגת מטרה נעלה


ספר הילדים גרישה והדב הרעב מאת גרשון אקשטיין, בהוצאת ספרי צמרת, הוא סיפור של תעוזה, עקשנות, נחישות, אומץ, גבורה ואהבת חיות בר של נער בן 15. בסיפור גם לקחים חינוכיים.

גיבור הספר הוא גרישה, נער בן 15, בן למשפחת דייגים בצפון רוסיה המושלגת, שאביו חלה יום אחד ונפל למשכב ולא יכול היה לדוג דגים ולהאכיל את משפחתו היקרה.
בבית היו רק שאריות מזון. גרישה אזר אומץ ויצא לדוג דגים לבד בנהר המרוחק. מחשש לפגישה עם דב רעב לקח עימו ליתר ביטחון את הרובה של אביו, ואכן פגש גרישה את הדוב. המחבר מתאר באופן מרתק את ההיתקלות של גרישה עם הדוב. ממש לפני צאתו הביתה עם הדגים שדג נתקל בדב חום גדול וזועף שעמד מולו על בול עץ והתקדם לעברו במרחק פסיעה. גרישה צריך היה לחשוב ולהחליט במהירות כיצד ישמור על עצמו ועל הדגים שהדוב הרעב רוצה לאכול, והוא מצא פתרון.

גרשון אקשטיין גדל והתחנך בקיבוץ חולתה, אב לשלושה וסב ל- 7 נכדים. הם אוהבים לשמוע מסבא גרשון סיפורים וזיכרונות מילדותו ברוסיה ממנה  עלה ארצה. הוא עסק בעברו ביזמות עסקית וגם כתב ששה ספרים למבוגרים. זהו ספרו השני לילדים, הראשון "המכונית הכחולה של גרישה" יצא לאור ב- 2009.

גרשון, תושב רעננה, "נולדתי ברוסיה בשנת 1941, משם הרעיונות לספרי ילדים שלי. עליתי ארצה ב-1946. בבית קראו לי גרישה ואת רוב שנות הילדות ביליתי בקיבוץ חולתה. התגייסתי לצנחנים, והלכתי לקצונה, יש לי יותר מ-100 צניחות יום ולילה, התגייסתי לצבא קבע, מילאתי תפקידי פיקוד, מטה והדרכה כולל מדריך בקורס קצינים, הקמתי את זירת העורף במטכ"ל והשתחררתי בדרגת סא"ל. פניתי לעסקים, הקמתי חברה לשירותים כלכליים שעסקה בייעוץ לעצמאי, הקמת עסקים חדשים, הקמת שותפויות/קידום רעיונות ופטנטים. כיום אני עוסק בכתיבה, סופר ופובליציסט".

גרשון מספר כי את  ההשראה לכתיבתו הוא שואב "מנכדיי שהתעניינו מאד בסיפורים שסיפרתי להם על החיים. ראיתי בעיניהם את זיקת העניין וההתעניינות ודרישתם להוציא ספר".


הסיפור כתוב בחן וברגישות ופונה לקהל הקוראים הצעיר. העלילה מסקרנת ומעניינת, זורמת באופן טבעי וקולח. בסיפור משתלבים ערכים דידקטיים לא מעטים ואין ספק שהקוראים הצעירים ילמדו רבות מן הכתוב ומסריו. 
גרישה והדב הרעב, מאת גרשון אקשטיין, איורים ססגוניים: רונית זיו, הוצאת ספרי צמרת, 28 עמודים, מנוקד לילדים, מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים או באמצעות פנייה ישירה למחבר באימייל gershone@zahav.net.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה