יום חמישי, 14 ביוני 2012

הסיפורים המפליאים של יער הקסם


ספר חדש: מתמטיקה מזווית מפתיעה

הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו…
הבעיות המפורסמות של המתמטיקה

הקריאה בספר הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו... הבעיות המפורסמות של המתמטיקה מאת קלרה זיסקין ואלי שור בהוצאת טעמי מדע, מזמינה את הקורא לצאת למסע בעקבות פתרון הבעיות המתמטיות המפורסמות ולהיכנס לעולמם המופלא של תושבי יער הקסם. ספר זה הוא תרומה חדשה למגמה 'ספרות למען המתמטיקה'. מטרתו לשנות לטובה את יחסם של אלה שעדיין אינם חיים בשלום עם המתמטיקה ולתת הזדמנות לחובביה ולכלל הקוראים להכירה מזווית שונה מזו המוכרת עד כה.

המטרה העיקרית של הספר היא להוביל את הקורא למפגש מרתק ומועיל עם המתמטיקה ולגרום לו להתעניין בה יותר, ועל כך עונה המבנה המיוחד של הספר.

בספר שני חלקים – בחלק הראשון עשרה סיפורי אגדה שמתארים אירועים שונים שחווים בעלי החיים בעלי התכונות האנושיות שחיים ביער הקסם. בתוך כל סיפור-אגדה מסתתרת בעיה מתמטית או לוגית מפורסמת וכל סיפור מסתיים בחידה. בחלקו השני של הספר עשר סקירות מההיסטוריה של המתמטיקה. בכל סקירה מתוארת בעיה מתמטית מפורסמת אחת - מקורה, המתמטיקאים שעסקו בפתרונה ותרומתה להתפתחות המתמטיקה. בין הסקירות: בעיית יוספוס פלביוס, בעיית הנסיכה דידו, בעיית המטבע המזויף, בעיית שקילה של בשה, משפט גדל, פרדוקס ספר הכפר של ראסל ואחרות. הספר מיועד לקהל רחב של קוראים ומומלץ לקריאה משפחתית שהייתה נפוצה בעבר, אך נשכחת והולכת בימינו.

מחברת הספר קלרה זיסקין, מוסמכת להוראת המתמטיקה ולתכנות מחשבים מאוניברסיטת לטבייה, מלמדת מתמטיקה ומעבירה הרצאות לקהל הרחב למען פופולריזציה של המתמטיקה. היא מספרת: "אנו מעוניינים להראות שהמתמטיקה היא דבר חי, צומח ו"מחייך" וזאת אנו עושים בדרך הנגישה לקהל רחב של קוראים. למרות המופשטות שבה כל העובדות והאמיתות של המתמטיקה מתקשרות לחיים במישרין או בעקיפין".

כל מפגש עם המתמטיקה מפתח את החשיבה, מלמד להבליט את העיקר ולסנן את הטפל. מיומנויות אלה נחוצות לכל אחד מאיתנו הן בחיי היום-יום והן בתחומי עיסוק שונים כדי לנתח  מצבים  בהם אנו נמצאים ולהגיע למסקנות נכונות.

מחקרים שנעשו בזמן האחרון מעידים שבמשך שנים המצב של חינוך מתמטי בארץ הולך ומחמיר. מחברי הספר משוכנעים שכדי שלומדי המתמטיקה יאהבו אותה יש ללמדה באופן שירתק ויקסים את הלומדים, והם מאמינים שקוראים שנרתעו מהמתמטיקה קודם ישנו את דעתם אחרי שיקראו בספר והקסם שבמתמטיקה ידבק בהם.

"הסיפורים המפליאים של יער הקסם ו... הבעיות המפורסמות של המתמטיקה" מאת קלרה זיסקין ואלי שור, איורים ססגוניים: סימה לוין, הוצאת טעמי מדע, 116 עמודים, מיועד לילדים ולמבוגרים החל מגיל 10, מחיר לצרכן 56 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ודרך פנייה ישירות למחברת בטלפון: 054-6280824 או בדואר אלקטרוני: claraz149@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה