יום חמישי, 9 ביולי 2020

ספר חדש: קיבוצי'לה


ספר חדש:

קיבוצי'לה מאת אורן קינן



בשוליו המזרחיים של עמק בית שאן, נסתר מֵעַיִן, קם לו בשנות ה- 30 קיבוץ מעוז חיים. "קיבוצי'לה" מאת אורן קינן בהוצאת "ספרי ניב" מביא את סיפור תקומתו וצמיחתו של הקיבוץ דרך עיניו של ילד תמים ואופטימי, לימים נער, שנולד למייסדי הקיבוץ וגדל בו בתקופה שלאחר מלחמת ההתשה, בזמן שהקיבוץ וחבריו התאוששו מההפגזות הרצופות שספגו במערכה הזאת.
הגיבור האמיתי של קיבוצי'לה הוא הקיבוץ כאורח חיים, בתקופה שהחלה לפני קום המדינה והסתיימה בהדרגה החל בשנות ה- 90, כאשר רוב הקיבוצים עברו הפרטה והתפרקו בזה אחר זה מערכי השוויון שקידשו עד אז כמיטב יכולתם.

בכתיבה מתובלת בהומור ובחן רב מספק קיבוצי'לה לקוראים שלא הכירו מקרוב את החיים בקיבוץ, הזדמנות להתוודע לניסוי החברתי הזה. מנגד, מי שגדל וחי בקיבוץ באותם ימים, ימצא בספר ביטוי לדמויות, לערכים ולחינוך שגם הוא עצמו הכיר, שבלט בו הפער בין הרצון הטוב של המטפלות, ההורים, המחנכים והמורים לבין חוסר ההבנה שהילדים אינם באמת זהים בצרכים וביכולות.

אורן קינן הוא איש אופטימי מטבעו, חובב טבע, חקלאות, מכונות וטכנולוגיה. כיום הוא חי בבלגיה ועובד למחיתו בחברה מובילה בתחום הדפוס. את זמנו החופשי מעביר אורן בסדנת העץ והמתכת הקטנה שבמרתף ביתו. קיבוצי׳לה הוא ספרו הראשון.

הספר קיבוצי'לה מלווה באתר אינטרנט המציג בתמונות את הקיבוץ מיום הקמתו, את אנשיו ואורך חייהם.


"קיבוצי'לה" מאת אורן קינן. הוצאת "ספרי ניב", 198 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה