יום רביעי, 22 ביולי 2020

ספר הדרכה חדש: ילדי ההליקופטר


ספר הדרכה חדש:

ילדי ההליקופטר מאת אייל גל





נושא קשיי ההתנהגות בקרב ילדים ונוער הפך לאחרונה לנושא המטריד הורים רבים ואף את מערכת החינוך בישראל. "ילדי ההליקופטר" הם תוצר של הורות מודרנית שלעיתים מגוננת ומתערבבת מדי בחיי הילדים. סגנון הורות זה שואף לפתור לילדים את בעיותיהם, ובכך הם אינם נדרשים להתמודד עם קושי ולחוות תסכולים.
"ילדי ההליקופטר", ספרו של איש החינוך אייל גל, שיצא בהוצאת "ספרי ניב", מתאר מציאות שבה ילדים רבים חווים קשיים רגשיים והתנהגותיים, המשפיעים באופן ישיר על יכולתם להתמודד עם אתגרים חברתיים יומיומיים. גל פותח בסיפורו האישי כילד המתמודד עם קשיי קשב ולקויות למידה ומעביר את הקורא מסע בתחנות חייו עד למבוגר המשמעותי שהפך להיות. בספרו פונה גל להורים ולצוותי החינוך ומציג בפניהם ארגז כלים יישומי המשלב בתוכו רקע אקדמי רחב, סיפורי מקרה וגישה חדשה להבנת עולמם של ילדים.
פרקי הספר עוסקים ב: קשיי התנהגות בקרב ילדים – השפעות על תחומים חברתיים ורגשיים; תוכנית "גלגל הצלחה" (כיצד מלמדים ילדים קבלת החלטות? איך משפרים יכולות של תקשורת בין-אישית? כיצד מחזקים את המסוגלות העצמית של הילדים? ומה תפקיד גיבורי העל בחיי הילדים?); אושר או מסוגלות (כיצד מביאים את הילד לידי מימוש עצמי? מהם תפקידי ההורה וכיצד פערי הדורות בין ההורים שאנו להורים שלנו באים לידי ביטוי בהתנהגות ובקשיים הרגשיים של ילדינו, כיום?); כלים ועקרונות בהנחיית קבוצות ילדים (כיצד מזהים את סגנון הלמידה של הילד ומתאימים את הפעילות לכך? מהם העקרונות המנחים בהנחיית קבוצות ילדים?); התמודדות הצוות החינוכי עם קשיים רגשיים והתנהגותיים; סיפורי מקרה ומחשבות בחינוך.

אייל גל, בן 35, נשוי ללילך ואבא של יעל, הוא מנחה חינוכי-התנהגותי, מוסמך M.A בחינוך – בהתמחות בחינוך מיוחד - ומייסד תוכנית "גלגל הצלחה", המסייעת לילדים ולנוער בחיזוק מסוגלותם העצמית ובהקניית מיומנויות חברתיות. אתם מוזמנים לבקר באתר שלו:  www.galsuccess.com

"ילדי ההליקופטר – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים" מאת אייל גל. הוצאת "ספרי ניב", 147 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה