יום שלישי, 11 בפברואר 2020

מכוסה בכוונות החמה


הוצאת עולם חדש גאה להציג:

מכוסה בכוונות החמה


מאת שי מיכאלי
* * * * *
126 עמודים, 59 ₪

"'בין אדם לאדם ישנה עדנה,' כותב שי מיכאלי בשירו 'עדנה', וזוהי בפרפראזה קלה הגדרה מצוינת לשירתו: בין מילה למילה ישנה עדנה. מה שמדביק את מילותיו זו לזו הוא דבק עדין מאין כמוהו, דבק של צליל ושל זרם תודעה, המחולל צירופים וזיווגי-שפה מבריקים ומקוריים."

דורי מנור, עורך הספר

יש משהו חידתי בשירתו של מיכאלי, משהו הרמטי כמעט. מי שינסה "לנתח" אותה, כלומר לפענח אותה בכלים אנליטיים בלבד, חזקה עליו שייכשל. אבל קוראות וקוראים שיידעו לכרות אוזן ולשמוע את צימודי הצלילים ואת צירופי האסוציאציות הפראיים, אבני הבניין של השירה הזאת, יזכו להתוודע ליצירה שירית רעננה ורבת יופי.

שי מיכאלי הוא יליד תל-אביב, 1973. מכוסה בכוונות החמה הוא ספר שיריו השני. ספר שיריו הראשון, נטול סנוורים, ראה אור ב-1993.
מיכאלי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ובתורת הספרות הכללית בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב). בין השנים 1996-1998 עבד באוניברסיטת תל אביב כעוזר מחקר ועוזר הוראה של פרופ' רחל גיורא ופרופ' זיוה בן פורת, וכמתרגל של פרופ' מנחם פרי.
במהלך לימודיו לתואר שני בחוג לספרות כללית שינה כיוון לתחום של הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, בעל תואר שני בהנדסת חשמל (הטכניון, בחיפה), בעל תואר שני במנהל עסקים (אוניברסיטת חיפה). עבד בתור מהנדס חשמל ואלקטרוניקה בחברות הייטק שונות, ביניהן 'סמסונג', 'אבנט' וכיום ב'אפל'.
מנגן על גיטרה חשמלית בהרכבי רוק מגיל צעיר, כיום חבר בלהקת 'טחינה גולמית'.
היה אצן בנבחרת ישראל (עד גיל 19) ושירת בצבא כספורטאי מצטיין בווינגייט.
השתתף בסדנאות כתיבה של סיפורים קצרים בהנחיית ענת עינהר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה