יום שני, 27 בנובמבר 2017

ספר חדש: זמן תום מאת גליה שדה

ספר חדש: זמן תום מאת גליה שדה




           
"למחרת בבוקר אני מצחצחת שיניים מול המראה בחדר האמבטיה. אני לא עושה את זה, לא עושה. מי הוא שיגיד לי, מי הוא בכלל. אני ממלאת את הפה במים ואז יורקת אל תוך הכיור. מי הוא? ובכל זאת, ידי מגששת את דרכה במעלה הגב שלי וצובטת את הקרס. הסכר נפתח. מי אני?" (מתוך הספר)

"זמן תום" מאת גליה שדה, בהוצאת ספרי ניב, מציג את סיפורה של תמר - אם חד הורית שמתקשה להתמודד עם המיניות המתפתחת של תום בתה המתבגרת. במהלך סופשבוע מעורר חושים ודרמטי, שבו החבר של בתה ישן בביתן, תמר חשה מעורערת ונופלת למשכב. היא שבה בזיכרונה אל ימי עלומיה ויוצאת למסע מסעיר ורווי תחושות ויצרים לעבר התבגרות נפשית ומינית. בדרך היא חולפת על פני השנים המהוססות של התיכון וריחם המשכר של שדות אסורים ומגיעה עד העיר, אל עולם המבוגרים הלכוד במכנסיים שחורים וחולצה לבנה מחויטת. הטיול במחוזות העבר מפגיש את תמר עם השאלה "מי אני" כאישה, כאם וכאינדיבידואל בעל נוכחות ברורה בעולם. תהליך סבוך זה שוזר בתוכו יחסים בין-אישיים מורכבים וחוויות מיניות יוצאות דופן הנוגעות בגבול הדק שבין אהבה, כמיהה, ניצול ושליטה. לצד כל אלה פועמת הדינמיקה העוצמתית והבלתי מתפשרת של זרם החיים.

"זמן תום" הוא ספר אמיץ, בוטה, מצחיק ונוגע ללב. לצד השפה העשירה ורווית ההומור של הסופרת גליה שדה נחשפות דילמות אתיות שנוגעות במערכות יחסים אסורות, שאלות בדבר גבולות האני בתוך אינטימיות ומגע מתמשך עם הכמיהה המהדהדת תמיד לעצור את מטוטלת הזמן ולחשב מסלול מחדש.

גליה שדה, (43), נשואה ואם לבן ובת, תושבת מושב גן השומרון ולשעבר תושבת שכונת אם המושבת בפתח תקווה במשך הרבה שנים, בעלת קליניקה פרטית לטיפול נפשי MSW)  קליני, פסיכותרפיסטית). בעברה הייתה בימאית והעלתה הפקות רבות במרחב הקהילתי.

גליה שדה מספרת על ההשראה לכתיבת הספר: "אני עוסקת בפסיכותרפיה. לאורך השנים שמעתי עשרות סיפורים, בקליניקה וגם מחוצה לה, של רווקים או נשואים שמתקשים לבנות או לשמר זוגיות. במיוחד נגעו לליבי אנשים שנקלעו למערכות יחסים בלתי אפשריות, מצאתי שזוהי תופעה מאוד נפוצה כיום. מכאן צמחה גיבורת הספר שלי – תמר, שמשמרת 'אהבה בלתי אפשרית' ומתקשה להתמודד עם ההתפתחות המינית של תום בתה המתבגרת. החלטתי להתמקד בספר בשלל הרגשות והתחושות שעשויים לצוף סביב זוגיות בכלל ומיניות בפרט לאורך כמה עשורים בחייה של תמר, הגיבורה. זהו מסע זוגי ומיני בחיי אשה שלא משתפת את בתה ולו במקצת ממנו וחבל".  

גליה שדה מספרת: "בעברי למדתי תיאטרון, כיום אני כותבת מופע לשניים בנושא זוגיות ואני מחפשת פרטנר שיהיה שותף למסע הזה של כתיבה, משחק והרמת המופע. בנוסף, מתבשל אצלי רעיון לספר הבא".

"זמן תום" מאת גליה שדה. הוצאת ספרי ניב, 335 עמודים. מחיר לצרכן 74 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה