יום שני, 15 בספטמבר 2014

הנסיך האמיץ

ספר ילדים חדש:


הנסיך האמיץ מאת: ציון זכאי


איורים: יואל פלדמן


"הנסיך האמיץ" מאת ציון זכאי, בהוצאת "דני ספרים", מוכיח בעזרת מקוריות והומור שסיפורים ואגדות עשויים לפנות לכיוונים בלתי צפויים, אם רק נאפשר להם.   

איתי אוהב שאבא משכיב אותו לישון, כי אבא תמיד מספר את הסיפורים הטובים ביותר. הלילה מספר אבא לאיתי סיפור אגדות מיוחד במינו, סיפור מצחיק ושנון על נסיך אמיץ, הנמצא בדרכו להציל נסיכה יפה מציפורניו של דרקון רשע. בטרם יגיע אל הטירה, בה כלואה הנסיכה, על הנסיך האמיץ לעבור דרך רצופה הפתעות וגדושה בהרפתקאות שונות ומשונות, פרי דמיונו העשיר של איתי. אפילו אבא לא מאמין כאשר הוא מגלה לאן מתגלגל הסיפור התמים שלו.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יואל פלדמן, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו.

 

ציון זכאי (39) נשוי ואב ל-2, תושב הוד השרון, עוסק בפיתוח תוכנה. אוהב לטייל בארץ ובחו"ל, חובב מוסיקה, סרטים וקריאה. "הומור הוא חלק חשוב מאוד מחיי, ובאופן צפוי הוא משפיע על הכתיבה שלי".

ציון זכאי מספר, כי הוא מרגיש שבעולם ספרי הילדים אין לדעתו מספיק ספרים המאתגרים את הילד לחשוב מחוץ לקופסא ומפתיעים אותו. "ניסיתי לכתוב ספר מיוחד עם קריצה גם למבוגר המקריא וגם לילד, רק שהילד יפנים את ההומור בתשלומים עם כל קריאה חוזרת".

על ספרו מספר ציון זכאי, כי הספר מתחיל באופן תמים. אבא של איתי מקריא לו סיפור על נסיך בדרכו להציל נסיכה. בדרך לשם, איתי 'משבש' את הסיפור והתוצאה משעשעת וגם עולה על המקור.

על תהליך כתיבת הספר אומר ציון: "תמיד השתעשעתי במחשבה על כך, ואשתקד התיישבתי מול הנייר והתחלתי לכתוב. הבנתי שהשיטה היא לכתוב מיד ובמקום כל רעיון העולה במוחי ברגע שהוא מופיע, וכך אני פועל מאז. לעיתים כשאני קורא ספר לילדים שלי, אני מרגיש שבנקודות מסוימות בסיפור הם היו רוצים לקחת אותו לכיוון שונה מהכתוב בספר, אך הם תופסים את הסיפור במחשבתם כישות המתקיימת גם ללא הקורא, ולכן לא ניתן לשנותה. בספרי 'הנסיך האמיץ', רואים מה קורה כשאיתי הילד מאפשר לעצמו חירות יוצרים עם הסיפור שמקריא לו אביו".



ציון מסכם, כי בכוונתו להמשיך להוציא עוד ספרים נוספים. "חלקם כבר נכתבו וחלקים מתקיימים כרעיונות הממתינים להיכתב".

התרשמותי: אני מאד אוהבת אגדות, גם בגילי המופלג, ואם אני אוהבת את האגדה, גם הילדים יאהבו אותה. האיורים יפהפיים, לא פחות מרתקים מהעלילה עצמה. יופי של ספר, בכריכה קשה ויכול לשמש כרעיון למתנה לחג לילדים והנכדים.


"הנסיך האמיץ" מאת ציון זכאי, איורים: יואל פלדמן, הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה