יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

תודעת על

ספר חדש: "תודעת על" מאת יעקב קלקשטיין

עולם בו הכל אפשרי





הספר "תודעת על" מאת יעקב קלקשטיין בהוצאת הספרים "אוריון", יסחוף אתכם למסע חווייתי, חושי ושכלי כאחד בעולם בו הכול אפשרי: השפעה על קביעת העתיד, שליטה על מציאות ההווה ואפילו על אירועי העבר. בספר זה תגלו מציאות נסתרת ויכולות בלתי נתפסות, הגלומות בכל אחד מאתנו. סקרנות, פתיחות, נכונות להתמודד עם רעיונות בלתי מקובלים הם רק חלק מהתכונות  הנדרשות מכם הקוראים, אבל התוצאה תהיה בהחלט מהנה ותעשיר אתכם בידע עצום שתוכלו לקלוט, להטמיע ולממש בהתאם לרצונכם. המחבר בעל ידע רב בתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והמדע משרטט בשפה בהירה וקולחת את משנתו. הוא מוביל את הקורא צעד אחר צעד בנפתולי התובנה האנושית ולא פוסח על שום מהמורה או קושייה.

הספר מנסה לעשות קצת סדר, להציג בשלבים את התפתחות החשיבה המדעית של ההוגים והמדענים, כדי שהקוראים יבינו יותר טוב את הרעיון וחלקם יהיו מסוגלים להתמודד עם האפשרות שיתכן שהמציאות שונה מזאת המוכרת. יתכן שהספר ייתן להם כלים להשפיע על המציאות שלהם ולשנות את מצבם, עתידם ויתכן גם את עברם. הספר קולח, כתוב בשפה ישירה וברורה. מחולק לפרקים רעיוניים וביצועיים ומיועד לכל אחד.

המחבר מלווה את הקורא במסע גילוי מופלא של צפונות עולם המציאות ומתאר את אופן התהוותה. את הספר חותם המחבר בצרור עצות וארבע תובנות ליצירת מציאות עכשווית שונה.

מחבר הספר, יעקב קלקשטיין,  (67) אב ל- 3, תושב נס ציונה, קצין משטרה בכיר לשעבר, פיקד במגוון תפקידים ביטחוניים, היה ממונה על יחידות עילית מיוחדות, יזם ואפיין מערכות מודיעיניות מתוחכמות, בעל תארים: בקרימינולוגיה, מנהל עסקים ולימודי פילוסופיה לדוקטורט, חובב מושבע של מדע בדיוני, מחשבים, רובוטיקה וחידושים מדעיים. "תודעת על" הוא ספרו השני. ספרו הראשון הוא ספר המתח "חצי דקה" (אוריון).

המסר שמנסה המחבר להעביר הוא "שהעולם אינו עולם של גורל או עתיד שנגזר ונקבע מראש" או של מקריות וצירופי מקרים. "זהו עולמכם הבלעדי, עולם שבו אתם השולטים", מכאן שאנו יוצרים את המציאות שלנו במחשבותינו, והבחירה בידנו - להישאר איתה או לשנותה. "ייחודנו בכך שכבני אדם, איננו מוכנים לחיות לפי חוקים שיוכתבו לנו בידי אחרים... אנו חיים בעולם שאת רוב חוקיו אנו יכולים להכתיב. אנו יכולים לומר שדבר לא תלוי בנו היות שאנו נשלטים בידי כוחות נסתרים חזקים מאתנו. ברם מי הם הכוחות האלה אם לא אנו עצמנו?".

הספר עוסק בשאלות קיומיות "מי אני? מה אני? האם אני בכלל קיים? כיצד נוצרנו והאם יש מטרה לקיומנו?" שאלת המפתח היא: "האם המציאות היא כפי שאני רואה אותה, מה יהיה העתיד, האם כבר נקבע? האם גורלנו נקבע מראש או שאפשר לשנותו, ואם כן אז כיצד? ועוד ועוד שאלות דומות ואחרות".

המחבר מציג את ההנחה ש"העולם שאנו מכירים אינו העולם המציאותי", וכי ייתכן שקיים "עולם מציאות השונה מזה הידוע לנו". עלינו לנסות "לא לקבל את המציאות המוכרת לנו כעובדה", אלא להתייחס "לכל עובדה לכאורה שתוצג בפנינו בספקנות".

בדרך למציאת תשובות מסייר המחבר לאורך משנותיהם של דקארט, פרויד, ורטהיימר, יונג ושל אחרים ידועי שם.

הוא פורש בפני הקורא את עולם התודעה – מודעות היוצרת את היקום ואת המציאות. רק מודעות לקיום דבר כלשהו גורמת לו להתקיים. המחשבות שיוצרות את המציאות נוצרות בתודעה שאותה יוצרת המודעות. ידע שנובע מהתודעה הוא מרכיב חשוב בעל עוצמה כבירה ביצירת המציאות כי  כל מחשבה חדשה יוצרת מודעות שבוראת דבר חדש.

תודעת העל היא ישות שבה יכולה להתקיים רק מחשבה אחת – המחבר מתאר את אופן היווצרותה והיווצרות עולם חדש.

מטרת הספר לדעת המחבר, היא "לעורר את הקוראים ודרכם את האחרים לדיונים, החלפות דעות, העלאת שאלות וחשיפת אמיתות, לגבינו בני האדם ולגבי היקום. בזכות קריאת הספר יקבלו הקוראים והאחרים תובנות שישפיעו לחיוב על התפתחות חייהם וחיי האחרים".  

"תודעת על" מאת יעקב קלקשטיין, הוצאת הספרים "אוריון", 213 עמודים, מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, או דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה  www.orion-books.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה