יום שני, 3 בדצמבר 2012

עץ התפוזים פוגש חברים


ספר ילדים חדש: 

עץ התפוזים פוגש חברים





מאת קרין דזנט (בילבולית הליצנית)

עץ התפוזים פוגש חברים מאת קרין דזנט, בהוצאת הספרים אוריון, הוא סיפור ילדים שמעביר מסר של תקווה, על חברות ואהבה, עזרה הדדית וקבלת האחר. בספר מתואר המארג העדין בטבע ומערכת יחסי הגומלין של קבלה ונתינה.

"בשדה פתוח ורחב צמח לו עץ בעל לב של זהב. היה זה אילן, עץ עליז וחייכן, נכון תמיד לעזור, לגדול ולקטן. אך בוקר אחד ליבו נעצב "כה בודד אני כאן בשדה הרחב, כי כל חבריי עצי ההדרים  רחוק ממני, בפרדס, הם גרים"... הסיפור מתחיל בנימה פסימית– בדידותו של העץ, אך מסתיים עם מסר אופטימי. בזכות יכולתו של העץ להסתכל על חצי הכוס המלאה, ליבו הרחב, אדיבותו ורצונו העז לעזור, הופך העץ הבודד לעץ שמח, המוקף חברים רבים.




קרין דזנט (34) מכפר יונה, היא מטפלת באמצעות בעלי חיים, בעלת תואר במדעי ההתנהגות, מורה בכירה, ליצנית רפואית, מנחה חוגי טבע בגנים ובקאנטרי- קלאבים  ומפעילה ימי הולדת ואירועים שונים בשיתוף בעלי חיים. הכינוי שלה הוא:"בילבולית", בחורה לבבית וחייכנית בעלת גישה לילדים ולאנשים בכל גיל.  קרין  עובדת  ביום-יום הן כמורה למדעים בחינוך המיוחד,  והן כמטפלת באמצעות בעלי חיים במוסד בצפון הארץ. היא בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ומבוגרים בעלי קשיי למידה והתנהגות, היפראקטיביות, שיתוק מוחין, לקויות ראיה ושמיעה, רצף האוטיזם לסוגיו ופיגור שכלי, נוער בסיכון, קשישים ותשושי נפש. 


את ההשראה לכתיבת הספר שאבה מעיסוקה. קרין בעלת חברה בשם: "karinzoo" שבמסגרתה היא מעבירה שיעורים בנושאי טבע ובעלי חיים בבתי ספר, גני ילדים ובתי אבות. היא כתבה סיפורים שהלהיבו את הגננות והן הציעו לה לכתוב ספרים העוסקים בטבע משולבים באלמנטים חינוכיים, כשהראשון בהם יצא בימים אלה. באמצעות עולם החי והטבע יכירו הילדים את בעלי החיים ותכונותיהם ודרכם, ערכים בחיינו: קבלת השונה, אהבת הזולת וכיבוד בעלי החיים.

בספר מתוארים יחסי גומלין בטבע – החיפושית מתעופפת סביב העץ. אילן העץ מזמין אותה לנוח על ענפיו הפורחים ובתמורה היא מציעה לפזר את אבקת הפרחים שלו באהבה. יש כאן אהבה ונתינה הדדית, אבל מתוך מטרה לתת כדי לתת ולא כדי לקבל חזרה,  דוגמה נוספת ליחסי גומלין והדדיות: הצבה והעץ – העץ נותן לצבה את העלים לאכול והצבה מודה ובתגובה נותנת לעץ ידע ועצות לאריכות ימים.  המסר הוא לתת באהבה בלי לצפות לתמורה, לתת כי אתה אוהב.



הספר כתוב בחריזה, ומשרה לקוראים ולמאזינים תחושת רוגע וזרימה. האיורים עדינים ונעימים לעין. בספר מתוארים כל חלקי העץ מהשורשים ועד לצמרת – כל חיה ומקומה בעץ: כך למשל הארנבת – בשורשים והציפור בונה את קינה על הענפים בצמרת.

עץ התפוזים פוגש חברים מאת קרין דזנט, איורים ססגוניים: מיכל זינגר, הוצאת הספרים אוריון, 28 עמודים, מחיר לצרכן 55 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב רבינוביץ' 11 חולון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il. או דרך האתר של קרין דזנט www.karinzoo.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה