יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

פליטת הפה של מירי דהן


פליטת הפה של מירי דהן


מאת: שמואל פרץ
הוצאת ליברוס
******

335 עמ', 89 ₪



על רקע שחיתות עסקית חמורה וקשרי שלטון מסואבים פותחים שלושה צעירים, ידידים מנוער, בתחרות מי מהם יתעשר ראשון?. מי מהם יצבור בהקדם חמישה מיליון דולר?.  כל האמצעים כשרים . הפרס למנצח הוא גדול ועשוי להביא להכפלת רכושו. כל אחד מהשלושה בוחר בדרך משלו להשגת מטרותיו. אף אחת אינה חוקית וכולן משלבות שחיתות שלטונית, עסקית או ביטחונית. האחד משתלב במשרד האוצר, האחר קצין בצה"ל והשלישי הצליח להשתלב בעסקיו של טייקון בהתהוות. כולם מנסים לפלס דרכם אל הכסף הגדול בעזרת עסקאות אפלות, ובאותה נשימה פועלים  נמרצות להכשיל איש את רעהו.
בד בבד, ותוך התעלמות מהתחרות ביניהם, הם מאחדים כוחות כדי לצאת במסע נקם אכזרי נגד מירי דהן, הצעירה שהעזה לקרוא תגר על כישוריהם ולהעמיד בספק את כישרונותיהם. הספר מתאר בצורה חיה את ניסיונות ההישרדות של מירי וההתמודדות שלה מול מהלכי הנקמה של יריביה.
שלושה נגד אחת. האם הטוב ינצח?

"פליטת הפה של מירי דהן" הוא רומן על רקע כלכלי המשקף את השחיתות אליה הידרדרה החברת הישראלית בשנים האחרונות. הספר תוקף עוולות כלכליות חמורות בארץ: התופעות הבולטות של הקפיטליזם החזירי, היעדר תחרות, הסדרים בין טייקונים, הקשר הון-שלטון ויוצאי הממסד שאוחזים במשרות מפתח לא בגלל כשרונם אלא בזכות קשריהם עם האוצר.

שמואל פרץ, כלכלן במקצועו, שימש כסמנכ"ל לכספים בתעשייה האווירית לאחר מכן שירת מטעמה כאיש כספים מרכזי בארה"ב. כ"כ היה חבר הנהלת התעשייה האווירית ונציגה באירופה. פרסם 4 ספרים נוספים, האחרון שבהם "אורגת השטיחים באיספהן" היה רב מכר ונמכר עד היום. 

שמואל פרץ, נולד ב-1940 בפס שבמרוקו. ב-1951, בהיותו בן 11, עלה עם הוריו לארץ. תחילה  למעברה בנטעים ולאחר מכן למושב ברוש בנגב, כשהוא עובר את כל התלאות של עולה חדש.
בגיל 16 התקבל לפנימייה הצבאית של בית הספר הריאלי בחיפה. בצבא שירת בגולני.
ב-1965 סיים B.A. בכלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית והחל לעבוד ככלכלן בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בירושלים.
ב-1969 החל לעבוד ככלכלן בכיר בתעשייה האווירית ושימש איש כספים מרכזי עד להתמנותו לסמנכ"ל לכספים. בין השנים 1979 ל-1982 שירת כאיש כספים מרכזי בארה"ב, במהלכן סיים תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת ניו-יורק.
בין השנים 1997 ל-2002 שהה בפריס כנשיא חברת-בת של התעשייה האווירית באירופה.
ב-2003 פרש. מאז ועד היום מכהן כדירקטור במספר חברות.

ספרו הראשון "פלוגה על הגבול", אותו כתב במהלך לימודיו באוניברסיטה, ראה אור ב-1979 בהוצאת "מערכות". בזמן השהות בפריס כתב ופרסם שני ספרים נוספים: "אגדת נדיה ונדב" (1999) ו"מבחן בוזגלו" (2002), שראו אור בהוצאת ידיעות אחרונות.
ב-2010 ראה אור בהוצאת "ליברוס" "אורגת השטיחים מאיספהן", שמכר עד כה כ-13 מהדורות וכאמור, נמכר עד היום.

שמואל פרץ, נשוי, אב לשלושה, סב לתשעה נכדים. מתגורר ברחובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה