יום שני, 29 במרץ 2021

ספר ריפוי חדשני שיריפוי – כוחה המרפא של השירה

 

ספר חדש

ספר ריפוי חדשני

שיריפוי – כוחה המרפא של השירה

208 עמודים, 88 ₪


 

המשוררת, הסופרת והמנטורית ציפי שחרור מוציאה לאור ספר פורץ דרך שהוא יצירה תרפויטית מעמיקה של ריפוי באמצעות שירה. הספר מאגד 151 בתי שיר מרפאים המלווים ב-151 ציטוטים חכמים שליקטה שחרור מחכמי זן, כתבי קודש, פילוסופים ועוד, ובסיום כל שיר הנחיה למשימות מדיטטיביות לריפוי. במבוא הספר המתפרש על פני 30 עמודים מנחה שחרור את הקוראים כיצד להשתמש ב"שיריפוי" ככלי טיפולי.

 

הספר נפתח במאמר חשוב המלמד ומפרט כיצד מומלץ להשתמש בספר ואיך כדאי לקרוא נכון את השירים ולהתכוונן לריפוי. את הספר היא חותמת המאמר מרתק על כוחן המרפא של מלים.

כל אחד מ-151 בתי שיר מרפאים שבספר נפתח בציטוט מאיר עיניים של פילוסופים, מדענים,  משוררים, סופרים, חכמי זן, אמנים, מאסטרים, רופאים ומכתבי קודש שונים. כל שיר מסתיים בהנחיה לנשימה מדיטטיבית להעצמת כוח החיים.

המשורר והסופר רוני סומק כותב על ספרה: "דמיינו שכל שיר ב"שיריפוי – כוחה המרפא של השירה" הוא עץ. על כל גזע חרטה ציפי שחרור שורה מצוטטת ואחריה שורות שלה. ביחד נוצר יער. ההזמנה  לקורא היא לשוטט, לחלום, לתלוש עלים ובעיקר לדמיין את הרוח המנענעת את הענפים. הרוח הזאת היא גם הנשיקה שמעניקות לנו, בספר זה, שפתי השירה".

המשורר והסופר  והמחזאי ד"ר חיים נגיד: "שיריפוי הוא ספר חדשני בסוגו בשירה העברית העכשווית. ייחודו לא רק באמירותיו התבוניות מאירות העיניים אלא גם בנמענים שאליהם הוא מכוון.  הוא נועד לא רק לקורא התר אחר הנאה אסתטית, , וכזו יש בספר זה בשפע, אלא גם למבקש שלווה, ומזור לנפשו ולגופו, שהרי מן המפורסמות היא השפעתה של הנפש על הגוף". 

חוקר הספרות העברית ד"ר ליליאן דבי-גורי: "שירי הריפוי בספר מלווים ציטוטים המוצאים דרך לריפוי הנפש והגוף ונוסקים למעלה של הודיה. הקורא הנושם אחר כל שיר ריפוי, מקבל על עצמו את השליחות להפיץ את הדבר, להיות מנטור מרפא לאדם ולעולם. זו קבלה ושליחות נעלות, נושמות, מעדנות ומרפאות, באמצעי הביטוי המטיבים, ובמעלות הגבוהות של אהבה לאדם".

 

ציפי שחרור, משוררת, סופרת ומנטורית, שימשה במשך כעשור עורכת כתב העת "מאזנים", מטעם אגודת הסופרים. ציפי שחרור זכתה פעמיים בפרס ראש הממשלה, פרס אקו"ם, פרס חומסקי ופרס קוגל לספרות יפה.

 

להשיג בחנויות הספרים ובאתר הוצאת פוקוס: www.focus.co.il

 

 

 

 

 

תגובה 1:

  1. על שולחן העבודה שלי מונח הספר היפה החדש של ציפי שחרור, אפשר תמיד לפתוח אותו ולמצוא את המילים המחזקות כשצריך. אשאיר אותו לידי כך יהיה מונח לצד ימין שלי. כשאני אוחזת בו ופותחת באופן אקראי מדי פעם לטעום ממנו שוב. כבר קראתי את כתב היד הסופי כשציפי שיתפה אותי בתהליך ההפקה, אבל כעת לחוש את הספר המיוחד הזה, שהוא באמת מנטרות מרפאות, מילים שנבחרו בקפידה וכשאני פותחת עמוד אני מרגישה שאלה המילים שהייתי צריכה באותו הרגע. היופי בספר שירה כמו זה של ציפי שחרור הוא ביכולת שלו לפתוח לנו את הנשימה ולהיכנס לנשמה. זהו ספר העידן החדש חדש, שיצא בהוצאה שמתמחה בספרי מרפא, היצירה נכתבת פעמים רבות על ידי היוצר כבתהליך של מרפא. אתה חייב לכתוב וגם הספר הזה, הקריאה מזמינה את הקורא למרפא לנשום, להתייחד עם הפנימי המואר של כל אחד ואחד מאיתנו. זה כמו לפתוח ספר תפילה ולקרוא פסוקים מקודשים. כך אני מרגישה, וזה הייחוד שלנו כיוצרים בעולם, אנו מרפאים את עצמנו וגם אחרים.
    הספר לרכישה באתר פוקוס וגם בחנויות הספרים

    https://www.booknet.co.il/מוצרים/שיריפוי-23900006378

    השבמחק