יום רביעי, 18 בספטמבר 2019

ספר חדש: DEAR MARY


ספר חדש:

DEAR MARY

מאת מרים שטיינר-אביעזר





מרים שטיינר-אביעזר בספרה "Dear Mary" מספרת בהרחבה על משלוח שקיבלה כילדה בת 11 ששינה את חייה.

"הספר הזה, "Dear Mary" שיצא בשפה האנגלית בהוצאת ספרי ניב הוא אישי מאוד. הספר מתאר תקופה במדינת ישראל שקלטה את הילדים שהגיעו מהשואה. הספר הוא למעשה מכתב תודה לאמריקנים To the People of America על חבילה שקיבלתי מיד אחרי המלחמה. הייתי בבית הבראה שארגן הג'וינט בעיר הנופש סנטה מריה די לאוקה בדרום איטליה. המקום היה יפה ומטופח - לכל ילד הייתה מיטה משלו, אכלנו בחדר אוכל, ארגנו לנו  פעילויות, קומזיצים, שירה וריקודים, אבל אני לא רציתי לקחת חלק בכל זה ואישרו לי לקחת אוכל לנישה שלי. לא רציתי לראות את עצמי בראי כי גילחו לנו את הראש, מרחו את הגולגולת ביוד סגול והייתי מאוד מכוערת".

"באחד הימים אחד מצאתי על המיטה שלי חבילה גדולה. המדריכה אמרה שזה בשבילי. אף פעם לא קיבלתי חבילה ולקח לי זמן להבין איך להשתמש בכל מה שהיה בחבילה. בחבילה הייתה בובה שמאוד אהבתי - היא הייתה קטנה, יפה ועל רגלה היה כתוב Mary. משום מה החלטתי שזה שמה של הילדה ששלחה לי את הבובה. ניסיתי לדמיין את הילדה שהיא בגילי שמכניסה לתוך החבילה את הבובה האהובה שלה ושולחת מעבר לים הגדול לילדה שהיא לא מכירה - הילדה הזאת היא אני. מאותו יום הייתה לי חברה, דיברתי איתה ולקחתי אותה לכל מקום. מאותו יום הצטרפתי לילדים והשתתפתי בכול הפעילויות. רציתי להודות על החבילה שקיבלתי ושאלתי את המדריכה מי שלח אותה. היא אמרה 'אנשי אמריקה'. היות שאי אפשר לכתוב לעם רציתי לכתוב למארי. לא ידעתי האם היא באמת קיימת או שהיא פרי דמיוני, לכן כתבתי ספר שהוא מכתב תודה לאנשי אמריקה".

לדבריה, "החלטתי לכתוב את הספר באנגלית כדי שהוא יגיע לידיים של האנשים ששלחו לנו את החבילות. יכול להיות שחלקם עוד בחיים ואם אגיע לאחד מהם ארגיש שעשיתי את שלי. הספר מיועד לתיירים וגם לאמריקנים שידעו שאנחנו זוכרים להם את טוב לבם. בספר אני מתארת את ההתרגשות שלי בעת שאחזתי בבובה שנותרה אצלי עד גיל מאוחר".

  
"DEAR MARY" מאת מרים שטיינר-אביעזר. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה