יום חמישי, 27 בספטמבר 2018

המסע אל המשמעות



המסע אל המשמעות מאת משה ע. ניזרי



רומן פילוסופי עתידני

עורך הספר: אמנון ז'קונט

"בגסו החליטה לנסות ולהשיב את השיחה למקום אליו רצתה להגיע, ושאלה "מה דעתך פרופסור שקולניק, האם להתארכות משך החיים יש השפעה על שאלת משמעות החיים?" הפרופסור ענה בספונטניות "חלק מהבעיה בשאלת משמעות החיים היא השאלה עצמה. כלומר, מי ששואל מהי משמעות החיים, מניח הנחה סמויה, והיא שלחיים יש משמעות והוא רק מחפש מה היא...". (מתוך הספר)

"המסע אל המשמעות" מאת משה ע. ניזרי בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן הרפתקאות עתידני מרתק, שמתחיל בשנות השלושים של המאה ה-21 ונמשך הרחק אל הנצח. הספר נבנה בהדרגה כך שלקראת סופו מציע המחבר תשובה תבונית וסדורה לשאלת משמעות חיי האדם ותרחיש אפשרי לאחרית הימים. הוא רומז על אפשרות קיומן של מערכות ערכים חדשות שעשויות להחליף את הקיימות. הוא מציג פתרון אפשרי והגיוני שאינו מיסטי ונסמך על חוקי הטבע לשאלת עתידו של האדם וסיבת קיומו. המחבר קורא לכל אדם חושב לנסות ולהעלות רעיונות אחרים או לפתח את הרעיונות המוצגים בספרו.

הספר מספר את סיפורו של קלוד בלו, אדם בעל כישורים חריגים שמתחיל את מסעו בשבט אפריקני ייחודי ומשם עובר מסע בין מדינות בעולם, נחשף לתרבויות שונות ופוגש אנשים מרתקים, מתאהב, מגבש תובנות עמוקות ובסופו של דבר מגיע לתשובות ברורות ותבוניות בנוגע ליקום ולעתיד המין האנושי. 

סיפורו של קלוד הוא רומן הרפתקאות עתידני בדומה לסיפורי ז'ול ורן. הרעיונות הטכנולוגיים והמדעיים שמופיעים בסיפור אינם מתחום הפנטזיה, הם עשויים להתקיים במציאות ורובם עוד ימומשו. עוצמתו של הספר היא בתחזית (לא נבואה) בדבר אחריתו של האדם, תחזית המבוססת מדע והיגיון, ללא מיסטיקה לחלוטין.

הספר יצא לאור כשבוע לפני פטירתו של המחבר, משה נזרי.

משה נזרי, יליד 1953, מהנדס, יזם וחובב מדע פופולרי מילדות, תושב הרצליה עד לפטירתו. עוד בילדותו גילה משה נזרי כשרון חריג במקצועות מתמטיקה ופיסיקה והצטיין בתחומים אלה. משה היה ספורטאי בולט, כמעט בכל ענף וזכה במקום הראשון באליפות הגליל בקפיצה לרוחק. שרת כקצין בחיל האוויר וכסטודנט למד הנדסה באוניברסיטת בן גוריון, שם כיהן, בין השאר, כיו"ר אגודת הסטודנטים. בתחילת שנות ה- 90 הקים מפעל גדול ומצליח לאלקטרוניקה והיה מעורב בכמה פרויקטי יזמות.


"המסע אל המשמעות – רומן פילוסופי עתידני" מאת משה ע. ניזרי. הוצאת הספרים "ספרי ניב", 333 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים הדיגיטליות באינטרנט.

                       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה