יום חמישי, 26 בינואר 2017

ספר חדש: טירות וספינות מפרש מאת דוד ויטנברג

ספר חדש: טירות וספינות מפרש מאת דוד ויטנברג

סיפורי שכונה בירושלים




"טירות וספינות מפרש – סיפורי שכונה בירושלים" מאת דוד ויטנברג בהוצאת הספרים "אוריון" היא אסופה של מאה סיפורים קצרים אודות הווי חייהם של נערי שכונה בירושלים. אלה הם סיפורים מרתקים הנקראים בשקיקה רבה ועלילתם מתרחשת בשנותיה הראשונות של המדינה, באחת השכונות הוותיקות של ירושלים, השוכנת בצדו של רחוב יפו ובסמוך לשוק מחנה יהודה.
                                                                        
הסיפורים השזורים בספר, מבוססים ברובם על נקודת מבטם המיוחדת של ילדי השכונה ונועדו לתאר את חברת הילדים בשכונה - את משחקיהם, את מחלוקותיהם, את מחשבותיהם, את מצוקותיהם ואת מאווייהם של ילדים מטיפוסים שונים שבילו ופעלו בה.

ילדים אלה, שאורח חייהם וטבעם באים לידי ביטוי בסיפורים, הם גיבורי הספר. הסיפורים אינם עוסקים במעשי גבורה או בסיפורי הרפתקאות כיאה לספרי נעורים, אלא עיסוקם בחיי היומיום ובזוטות חסרות ערך שבעיני ילדים מקבלות משמעות ומימד מיוחד. הן מעשירות, מעמיקות, בונות ומעצבות את ישותם ומפרות את דמיונם.

חלק מהסיפורים המובאים בספר דמיינו, רקחו וסיפרו ילדי השכונה.

דוד ויטנברג (76), נשוי לתמר ואב לבת ולשני בנים, תושב ירושלים, מספר על ההשראה לכתיבת הספר: "תמיד ריתקה  אותי ראיית המציאות בעיניו של ילד. ראייה שהיא בתולית, שגויה או מוגזמת, פנטסטית, ייחודית, לעתים אכזרית ללא מצפון ובאותה עת מלאת חמלה ומשעשעת. ראיית מציאות זאת באה לידי ביטוי בילדי שכונת  ילדותי על המגוון האנושי שחי בה".
                                                                          
"עלילות הספר מתרחשות בשכונת ילדותי, בשנותיה הראשונות של המדינה, זוהי אחת משכונות ירושלים השוכנות משני עברי רחוב יפו ובסמוך לשוק מחנה יהודה. שכונה זאת התייחדה במגוון האנושי המצוי בה, במבנה בתיה - בתי מידות בעלות חצרות לצד בניינים, בתי מלאכה ומוסדות ציבור, מקווה טהרה נטוש, בור מים בטבורה ופאת שדה סמוכה. גיבורי העלילה הם ילדי השכונה, חלקם מוצגים כהווייתם ויתרם, שופצו ועוצבו על ידי, וכבר איני מבחין מה מציאותי בסיפורי ומה פרי דמיוני".

דוד ויטנברג  אומר כי בימים אלה הוא ממשיך לכתוב סיפורים קצרים לטובת הספר הבא".
                                                     
                                                                                                   
"טירות וספינות מפרש – סיפורי שכונה בירושלים" מאת דוד ויטנברג. הוצאת הספרים "אוריון", 295 עמודים. מחיר לצרכן 69 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il .










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה