יום שני, 14 במאי 2012

איחזו בילדיכם




"יש בו העוצמה לשנות, אם לא להציל, את חיי ילדינו." -National Post   

איחזו בילדיכם


מדוע הורים צריכים להיות חשובים יותר מחברים

רב-מכר בינלאומי

מאת: דר' גורדון ניופלד ודר' גאבור מאטה

תרגום לעברית: יהודה עופר

הוצאת לייף סנטר, המרכז להורות מקושרת


* * * * * *

286 עמודים, 89 ₪

פסיכולוג ורופא מאחדים כוחות כדי לטפל באחת המגמות המדאיגות והבלתי מובנות של ימינו – חברים המחליפים את ההורים בחיי ילדינו. דר' ניופלד כינה תופעה זו בשם ההתכוונות-לחברים, כלומר נטייתם של ילדים ובני נוער לחפש כיוון אצל חבריהם לגבי תודעת הטוב והרע, ערכים, זהות וקודי התנהגות. אולם ההתכוונות-לחברים חותרת תחת אחדות המשפחה, מחבלת בהתפתחות בריאה, מרעילה את האווירה בבית-הספר, ומטפחת תרבות נוער עוינת ואגרסיבית, הנושאת מטען כבד של מיניות.

איחזו בילדיכם, מדוע הורים צריכים להיות חשובים יותר מחברים עוזר להורים להבין את התופעה המדאיגה הזו ומספק פתרונות להחזרת החשיבות הראויה לקשר האינטואיטיבי ילד-הורה. המושגים, העקרונות והעצות המעשיות שבספר זה יחזקו ידיהם של ההורים להיות לילדיהם מה שהטבע התכוון: המקור האמיתי למגע, ביטחון וחום.
ספר זה מתעמת עם פעולות הורסות-יחסים כגון סגירה בחדר ושימוש במה שיקר לילדים – נגדם. הספר מציע אסטרטגיות יעילות לשימור ושיקום יחסי ילד-הורה, ומספק חלופות טבעיות מרעננות לשיטות המאולצות לשליטה על ההתנהגות הנהוגות היום. תוכן הספר רלבנטי להורי ילדים בני כל גיל, מתינוקות עד לילדים בוגרים. קוראים הרבו לציין שהיו יכולים למנוע סבל רב ומבוכה אם חומר זה היה זמין להם כבר מההתחלה.

הספר ראה אור לראשונה בקנדה בשנת 2004 והפך לרב-מכר בתוך שבועות. תורגם לשפות רבות ביניהן צרפתית, גרמנית, ספרדית, פורטוגלית, קוריאנית, שוודית ועוד. זכה בביקורות מצוינות בעתונות ביניהן ביקורת בשבועון המו"לות המכובד 'פאבלישרס וויקלי'. זכה בהמלצות נלהבות מאנשי מקצוע ומסופרים ידועים על פני אמריקה הצפונית כולה. הספר אף עורר מאות תגובות תודה מקוראים ומקבץ של סקירות נלהבות ב-amazon.ca  וב-amazon.com וכן היה הספר הנמכר ביותר בקטגוריית ספרי-העזר בסניף הקנדי של 'אמזון' בשנת 2004. הספר פילס דרכו לקבוצות קריאה רבות, לרבות קבוצות הורים של בתי-ספר ומורים.

על המחברים:

גורדון ניופלד Ph.D הוא פסיכולוג קליני התפתחותי הפועל בוונקובר מזה 30 שנה. בילה חלק ניכר מחייו המקצועיים בגיבוש תיאוריות קוהרנטיות להבנת התפתחות הילד. עבד שנים רבות בשיקום נוער אגרסיבי ואלים וזכה בהכרה על עבודתו בתחום זה. מרצה באוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר, קנדה. מרצה בינלאומי מבוקש. הוא אב ל-5 ילדים.
פרטים נוספים באתר של דר' ניופלד  www.GordonNeufeld.com.

גאבור מאטה M.D יליד בודפשט הונגריה, 1944. היגר לקנדה ב-1957. סיים את לימודיו כרופא באוניברסיטה של בריטיש קולומביה, קנדה וכיהן כרופא בבית חולים בוונקובר כ-7 שנים. בעל קליניקה פרטית מזה כ-20 שנה. היום מטפל באנשים הסובלים ממחלות נפשיות, התמכרויות ו-HIV.
הוא מחברם של רבי המכר When the Body Says No ו- Scattered Minds. משתתף קבוע בעיתון The Globe and Mail.
פרטים נוספים באתר של דר' מאטה  www.drgabormate.com.



מתוך 'הערה לקורא' מאת דר' גאבור מאטה
"...אם ספרנו זה יצליח במשימתו זו, הוא יטלטל טלטלה רבתי את הדעות המקובלות בדבר גידולם וחינוכם של ילדים. שמנו את הדגש לא על מה שההורים צריכים לעשות אלא על מי הם צריכים להיות למען ילדיהם. אנו מעלים פה הבנה של הילד, של התפתחות הילד, וכמו כן של המכשולים העומדים כיום בדרכה של התפתחות בריאה של ילדינו... האובססיה המודרנית המתייחסת להורות כמערכת מיומנויות שיש לנהל על פי ההדרכות המומלצות של המומחים, הינה לאמיתו של דבר תוצאה של אובדן אינטואיציות ואובדן יחסים עם ילדים, שבדורות קודמים היו מובנים מאליהם. זאת מהות ההורות: יחסים... אבל רק קשר דו-כיווני עם הילד שלנו יכול לשמר אותם."


משבחי הביקורת:

"...מציע לנו רעיונות חדשים אמיתיים ופרספקטיבות רעננות על ההורות."
דר' מרי פייפר מחברת הספרים The Shelter Of Each Other;  Reviving Ophelia

"קריאה רמה לאימהות ולאבות לקום ולהתעורר... ספר זה מציע מה שספרים רבים אינם מציעים – אותו מצרך נדיר הידוע כ'שכל ישר'."
Winnipeg Free Press                                                                                

"ספר בעל תובנה מקורית בדבר הקשרים הרגשיים בין הורה לילד והדרכים הפתוחות בפני ההורים לשיקומם. ספר שיחזיר חיוניות למשפחות ויצית מחדש את השיר בלבבותיהם של הילדים."  
                                     רפי, משורר הילדים, מייסד 'החברה לכיבוד ילדים'



על לייף סנטר

"לייף סנטר" – המרכז להורות מקושרת, הוא מהמרכזים המובילים בישראל בתחום גידול וחינוך ילדים. פועל מאז 1998 ובראשו עומדת המייסדת והמנהלת, שושנה היימן.
המרכז עובד בשיתוף פעולה עם מכון לנדר-מרכז אקדמי ירושלים (בהקמת בית ספר להורות), עמותת המורים, שירות פסיכולוגי של משרד החינוך, המכון לטכנולוגיה חינוכית, קרן רוטשילד, ועוד.
הספר "איחזו בילדיכם" והמודל שמציע דר' ניופלד מביעים את המהות של לייף סנטר. הם הקוד המקשר בין כל התובנות והכלים הבאים לידי ביטוי בכל הספרים והסדנאות של המרכז.

גישת לייף סנטר משלבת בין פסיכולוגיה התפתחותית, תורת ההיקשרות ומדעי המוח. בחזונו של המרכז עומד הרצון ליצור חברה מכוונת משפחה וערכים. הגישה המוצגת להורים מאפשרת להם לפעול מתוך האינטואיציה שלהם, בכדי לטפח ולשמור על יחסים "נכונים" עם ילדיהם, משמע, קשר המאפשר להורים להמשיך ולהשפיע על ילדיהם כמו גם לתמוך בתהליכי ההתבגרות שלהם.
ללייף סנטר סדנאות ברחבי הארץ, תוכנית השתלמות מקצועית ליועצים ומטפלים וצוות מנחים מיומן, המותאם לקהלי יעד שונים דוגמת: הורים, מורים ובני נוער.
לאחרונה פתח המרכז השתלמות בית-ספרית בשם "הכוח להיות מורה" המיועדת לסגל בית הספר, ופורום מורים חדש לדיונים כיצד הכיתה ובית הספר יכולים להיות מקום בטוח מבחינה היקשרותית וידידותי מבחינה התפתחותית.

עד כה ראו אור בהוצאת לייף סנטר שמונה ספרים, רבי-מכר בינלאומיים:
"איך לדבר כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב כך שהילדים ידברו", מאת אדל פייבר ואליין מייזליש. הפך לרב-מכר גם בארץ (כ- 50,000 עותקים).
"אחים ללא יריבות", מאת אדל פייבר ואליין מייזליש.
"איך לדבר כך שהילדים ילמדו", מאת אדל פייבר ואליין מייזליש
"הורים משוחררים, ילדים משוחררים", מאת אדל פייבר ואליין מייזליש.
"איך לדבר כך שהמתבגרים יקשיבו ולהקשיב כך שהמתבגרים ידברו", מאת אדל פייבר ואליין מייזליש.
"הורים גם בלילה", מאת דר' ויליאם סירס.
"לחבק את האם", מאת דר' מ.קלאוס, דר' ג.קנל, ופ.קלאוס.
"אם אמי היתה פלטיפוס", מאת דינה מייכלס.

אתר המרכז www.lifecenter.org.il

שושנה היימן היא המנהלת האיזורית בישראל של מכון ניופלד, בו היא משמשת כחברת סגל ויועצת סגל. 35 שנות ניסיונה בארצות הברית, קנדה וישראל כוללים ייעוץ הורים, הנחיית סדנאות וקורסים והעברת הרצאות. הוכשרה במגוון מסגרות בתחום גידול ילדים - אוניברסיטת בר אילן, הארגון הבינלאומי לחינוך ללידה, ליגת לה לצ'ה הבינלאומי, וסדנאות פייבר/מייזליש, שאת רבי המכר שלהם, הוציאה לאור בעברית.
הבסיס לעבודתה הוא המודל של דר' גורדון ניופלד ויישומיו, וההכשרה האישית לאורך השנים על ידי דר' ניופלד ממשיכה להתוות את כיווני עבודתה. 
שושנה עובדת יחד עם בתה, אילנה סטרובינסקי. יש לה ששה ילדים ונכדים רבים.  משפחתה ממשיכה להיות המקור המשמעותי ביותר של אושר, סיפוק ותובנה אודות כיצד ילדים גדלים להיות בני אדם אחראים, מסופקים ומתחשבים.

אילנה סטרובינסקי, אם ל – 4 ילדים, בוגרת תואר ראשון במינהל חינוכי וחינוך לא פורמלי באוניברסיטת בר-אילן, בוגרת לימודי הנחיית סדנאות הורים במסגרת מרכז לייף סנטר, בוגרת קורסי האינטנסיב של מכון ניופלד ולקראת סיומה של תוכנית סטאז' להצגת קורסי ניופלד והדרכת הורים. עובדת מזה כעשר שנים במרכז לייף סנטר בפיתוח תוכן, ליווי מנחים, ניהול אתר ועבודות אדמיניסטרטיביות. עיקר עבודתה כיום מתנהל סביב עריכת תכני מכון ניופלד לעברית תוך כדי התאמת תכנים אלה לציבור הישראלי. לאילנה כעשר שנות ניסיון בהנחיית סדנאות הורים ומתן הדרכה פרטנית המבוססת על המודל של ד"ר ניופלד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה