יום שישי, 16 בספטמבר 2011

ספר הקבלה המעשית

חדש באסטרולוג
ספר הקבלה המעשית
סגולות, רפואות, קמיעות ולחשים לפי היהדות
מאת: רפאל בן ידידיה (רב"י)
עורך: אלישע בן-מרדכי
* * * * *
352 עמודים, 98 שקלים


תורת הקבלה תפסה, בשנים האחרונות, את מקומה כפורצת דרך לעידן החדש, אף שהקבלה והקבלה המעשית, נוסחו כבר לפני מאות שנים ושורשיהם יונקים ממסורות שבראשית היהדות.
במשך השנים נדפסו אלפי ספרי קבלה – החל מספר יצירה דרך ספרי הזוהר, ספר רפאל המלאך, כתבי ר' סעדיה גאון, רש"י, הרמב"ם, הרמב"ן, טוביה הרופא, ר' אלדבי ורבים נוספים. כל אחד מהם הוסיף נדבך, ליקט משל אחרים והוסיף משלו. זה המעשה שבא לעשות גם מחבר הספר – להביא את סגולות, רפואות, קמעות ולחשים הנפוצים בקבלה המעשית, סדורים בסדר מילוני ומבוארים בשפה העברית, כך שכל קורא יוכל להבינם.
בנוסף לסדר הערכים המילוני נוספו בספר רב היקף זה תריסר שערים, ובכל שער מאמר מקיף על נושא מרכזי בקבלה המעשית: שער אילנות * שער גורלות * שער ההיריון * שער החושן * שער החיות * שער החלונות * שער הכוכבים, המזלות והשעות * שער הפרכוסים * שער הקטורת * שער הקמעות * שער השם המפורש * שער התשמיש.
הערכים המובאים בספר זה נבחרו בקפידה לפי שכיחותם בספרי הקבלה המעשית ולפי שכיחות השאלות שמחבר הספר נשאל על ידי רבים.
ספר זה הוא קובץ מכתביו של רפאל בן ידידיה שנערך מחדש על-ידי אלישע בן מרדכי. חלק מהכתבים פורסם בספרים קודמים וחלקם מופיע בספר זה לראשונה
המחבר, רפאל בן ידידיה המכונה רב"י, עוסק מזאת עשרות שנים בלימוד מקורות הקבלה, כתב מספר ספרים בתחום הקבלה, יועץ ומרצה.
התרשמותי: מהעיון בספר מצאתי כמה עצות טובות לחיים, גם למי שלא כרוך אחרי רזי הקבלה, למשל הפרק העוסק במיני פירות וירקות וצמחים אחרים מ- א' ועד ת'. דוגמא: אספרגוס: אכילתו מטהרת את הכבד והכליות, מזילה את השתן ואת דם הנידה, ומועילה בקישוי האיבר ובהגברת הזרע. עודף ממנו גורם לשלשול. או פשתן: זרעי הפשתן הם סגולה לתיתה על כוויות ונגעי העור והבשר, מקילים על כאבי הכליות והכבד, מחזקים את הגוף ובעיקר טובים לגידול השיער ולמראה פנים טוב. ובכלל, שמן פשתן הוא סגולה כנגד מחלות. ועוד עצות לאכילה נכונה  וסגולות לאריכות ימים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה